Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

At se MicroLED fra 2019? Desværre frygter jeg at der lige vil gå et par år før de reelt set bliver lavet i noget såsom 65'' fremfor en kæmpe skærm på 143'' som du kan tilpasse ned til 65''..

Økonomisk skulle MicroLED tv være 50% billigere at have kørende end OLED og 100% billigere end LED LCD (af hvad jeg har hørt) så det er jo super dejligt, men at anskaffe sig tv'et vil uden tvivl være en anden sag.. Jeg tvivler desværre stærkt på, at disse vil være prisvenlige for den "almene køber" de første 5 års tid (her maler jeg fanden på væggen, men det er man også nødt til).

Glæder mig bare ufattelig meget til at se hvad de bringer med på CES 19 til januar på den front, det er det bedste af begge verdener samlet i ét produkt uden risici for burn-in, virkelig lækkert. :)
“100% billigere” er jo gratis... mener du i stedet, at LED skulle koste 100% mere i el end microLED? De to ting er ikke det samme.

OLED er ikke specielt meget mere strømbesparende end LED.

Mig bekendt vil microLED kæmpe med samme problemer med ABL begrænsning, hvilket må betyde, at hvis de nuværende modeller er retvisende, så vil effektforbruget ikke være væsentlig anderledes end OLED, hvor man netop må begrænse strømtrækket for ikke at overbelaste strømforsyningen.

Jeg ser ikke nogen microLED i Elgiganten inden for de næste par år. Der er for lang ved hen til størrelser, som kam bruges i en stue og for høje omkostninger ved teknologien til at nogen kan betale for dem i et godt stykke tid endnu.
Tja jeg tænkte også "100%? Det giver ingen mening" men tænker jeg har hørt 75% billigere og ikke 100%.. Ups ^^

Og ja du har ret mht. Elgiganten osv. Desværre. Jeg ville ellers helt vildt gerne springe på sådan et 65'' MicroLED tv :) Specielt nu hvor jeg sidder og kigger på samtlige tv pt. da jeg gerne vil have et 65'' :o)
DetBareJoe skrev:Tja jeg tænkte også "100%? Det giver ingen mening" men tænker jeg har hørt 75% billigere og ikke 100%.. Ups ^^

Og ja du har ret mht. Elgiganten osv. Desværre. Jeg ville ellers helt vildt gerne springe på sådan et 65'' MicroLED tv :) Specielt nu hvor jeg sidder og kigger på samtlige tv pt. da jeg gerne vil have et 65'' :o)
Der kan jo godt være 100% i forskel, men så skal det måles på en anden måde. Sparer man 100%, så sparer man det hele Billede
Jeg er også spændt på microLED, men jeg har nok set en tilstrækkelig mængde skærmteknologier til at vide, at disse ting tager en del år at få skudt i gang. Produktion af skærme er vanskelig. Jeg tror heller ikke, at vi skal forvente, at microLED går ind og revolutionerer. Det sker trinvis og teknologien vil helt sikkert have børnesygdomme.
Mit bud på hvor mange år der går inden der lanceres betalbare microleds TV i stuestørrelse er - at jeg faktisk er i tvivl på om det vil lykkes!
Årsagen er at meget tyder på at kernen i problemet er, at man ikke kan producere de enkelte leds tilstrækkelige små til, at man kan kan få tilstrækkelig høj opløsning i paneler under 100-140 tommer.
Det er præcis derfor at alle microleds panels indtil nu nærmest kun har været beregnet til biograflignende udstillinger.

Min skepsis kan koges ned til at jeg ikke tror på, at denne teknologi kan opnå tilstrækkelig PPI (Pixels per inch).