Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AGA
:(

Har ca. 8-10k kr., vil have det bedste money can buy, men er totalt forvirret omkring hvilket mærke og model der det bedste derude pt.

Nogle siger Panasonic, andre Pioneer andre Samsung og så videre. Det er også fint med mig, men hvilke modeller taler vi om. Tror jeg ved at der er sket meget indenfor panel teknologien, men hvilke mærke leverer det bedste?

Faktum er at jeg skal have et 42-50" Plasma TV, gider ikke ekstra bokse (digitale tunere osv.), har pt. mellem pakken fra YouSee (kabel TV), vil med tiden måske godt smide mit PC billede på, en DVD optager, gider ikke remote helvede til hver enhed, skal kunne stå på egen fod, udseende mæssigt sort og flot, nemt at betjene, uovertruffen lyd og en hel del mere jeg nok ikke engang ved jeg skal bruge.....

Så i går et TV fra LG med indbygget HD optager, men det er vistnok ikke Full HD.

Hjælp mig lidt på vej...pleaaaase. ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dine krav går ikke så godt i spænd med et budget på 8000 kr. Glem for det første det med den "uovertrufne lyd". Det fås ikke i den prisklasse!

Remotehelvede slipper du heller ikke for med mindre du køber enheder der alle sammen kommer fra samme fabrikant. Så må du ud i universalløsninger i stedet.

DVB-C fås ikke i nogen plasma-TV, så du kan heller ikke slippe for en ekstern tuner hvis du vil have digitalt TV via YouSee.

FullHD plasma-TV fås heller ikke i dit prisleje, men har du overhovedet brug for det? Sidder du da tættere end 2 m på dit TV?

Du har allerede udelukket Pioneer, idet de koster ca. det dobbelte. Indenfor dit budget er der ikke så meget at vælge imellem, så jeg kan ligeså godt give dig et bud på de plasmamodeller du kan vælge:

Panasonic PX70 eller PV70 (med eller uden DVB-T)
Samsung Q96 eller Q97 (designet er eneste forskel)
Af AGA
OK. Så må bugettet højere op. Hvad så med 10.000->15000kr?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, med PZ700 får du langt flere af de krav du har opfyldt, såsom lyden, fullHD, godt sortniveau (selvom Samsungs model også var god på dette punkt), men du får stadig ikke nogen DVB-C tuner. Det fås simpelthen ikke i nogen plasma-TV endnu.

Fjernbetjeningen er stadig ikke universel og det får du heller ikke med nogen løsninger med mindre du køber al din hardware fra samme producent.

PZ700 er et af de meget få TV der har fået en award her på siden. Det er kun Pioneers model der har opnået dette ud over Panasonic PZ700.
Af Joergner
42PZ700
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=391528

Var der ikke noget med at 700 serien, var udgivet lige før Full-HD mærkett? Så det opfylder ikke alle krav. Synes i nævnte noget om 1080p24 konvertering, hvilket jeg stadig ikke rigtig forstår, men det er vel noget med at HD-DVD afspilleren spiller 1080 i opløsning og 24 HZ og fjernsynet ikke konverterer signalet rigtigt til 50 Hz eller 100 Hz?

Synes også at der var noget om at 700 panelet var en anelse efter 70 panelet. Det har i hvert fald en lavere kontrast, men til gengæld har det bedre lyd og flere tilslutningsmuligheder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kontrasten er lidt lavere end PZ70 men ingen af de to har 1080p24. Jeg tvivler på at du kan se forskellen på kontrasten.