Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
Esben T skrev:hvortil han siger at vi bare skal tage et kalibreret uden at betale for det.
Tillykke, forhåbentlig endnu en glad ejer, slå alt de ekstra fra i billede indstillinger, så er det en god start, hvis altså det input signal du ser ikke er i dårlig kvalitet, og derfor hakker.

Lige et side spørgsmål, var din kasse åbnet? , som tegn på at Power havde rodet, fik du en kalibreringsrapport med som andre gør?
Brugeravatar
Af DaneLaw
Samme nummer laver Elgiganten .
da jeg købte B7V i 2017 ved Gentoftes køtilbud, Okt.. købte jeg et LG LCD til min mor og her hed det sig også at det var kun kalibreret versioner de havde og hvis man ønskede et af disse køtilbud var det alene de kalibreret man kunne købe der som bekendt havde kalibreringsfilm omkring sig for at nurse synet af brudt emballage.

Fik den forhandlet ned til omkring 151dkk for selve kalibreringen fra en start omkring 1500, men fup og humbug, da jeg pakkede det ud hjemme hos min mor, var der hverken kalibreringspapirer af nogen art eller nogen former for tegn på egentlig kalibrering i settings m.m. og samtllige billedprofiler stod på LGs native værdier..
Eneste tegn på kalibrerings-gimmick var tapen "knowhow" som tilfældet
Billede
Billede

Desværre ikke noget jeg fik fulgt op i tidsmæssig øjemed, så antager det var en ompakket returvare som havde fået klasket "knowhow" på sig, for at kamulere prduktets historie, men min mor er ikke en type som gider al besværet med at levere det tilbage eller banke i bordet i jagten på en godtgørelse og hun har nærmest ikke tændt det siden jeg købte det og satte det op, - så i bagklopgeskabens ulidelige klare lys skulle jeg nok havde undladt at købe det og tilbuddet var skam heller ikke noget at skrive hjem om.. var LG 55 701V med WRGB som stod til 12.000 og ved køtilbud okt 2017 til 4999. .
Brugeravatar
Af bbplayer
Det lyder oplagt som en forbrugerklage sag, for de må slet ikke pådutte købere, at tilbud i avisen , nu kun står som en model med X, og til en merpris, ellers er der ikke flere af de X antal som skrevet i avisen. Det er rent fup, og er det samme som at sige man kun sælger skærme med forsikring på køtilbud, så skal det da også stå i avisen. De ved slet ikke at sådan et nummer kan koste butikken bøder på 200.000kr og mere, så har en afdelingsleder sagt det til dem, så er han nok snart fyret hvis nogen kan dokumentere dette.
Eller så skriver man til deres glade chef i power og forklarer man går videre med den klage, hvis ens kvittering afspejler det nummer de laver.
Det er simpelthen ren bondefangeri og de burde betale de bøder som der uddeles for det nummer.

Det jeg mener kort, priser i reklamen skal ALTID oplyse den samlet pris for købet, det er altså inkl. denne kalibrering/forsikring eller hvad de siger i butikken.
Af Asimuh
Der ligger en kalibreringsrapport fra Power i min kasse. Jeg tvivler på at det er en ompakket returvare. Selve tv'et fungerer fint og jeg er glad for mit køb. Kassen har selvfølgelig været åben ifm. kalibreringen.
Af DemonTwisterz
Asimuh skrev:Så fik jeg hentet mit 55 " C8 fra Holbæk, endte med at betale 9188 kr., da sælgeren mente at jeg havde taget et tv, som var kalibreret.

Har på fornemmelsen at de kun havde kalibreret C8'er, og kalibreringens omkostning kom oveni afhængig af hvad de enkelte var villige for at betale. I mit tilfælde 300 kr.

Anyway super service fra Power, der hjælp med at bære mit tv 300 meter frem til min bil.

Der var ikke ret meget kø og OLED tv var langt fra udsolgt, når jeg forlod butik kl. 09.
Haha, jeg fik dem til at skubbe fjernsynet hele vejen op til busstoppestedet :D Overvejede kraftigt at vælge kantstenslevering, men jeg syntes ikke det virkede så tungt som jeg havde regnet med når jeg løftede på kassen, og med kantstenslevering skulle jeg vente en hel uge :( Så jeg slæbte det med på bus og tog og tog og bus hele vejen hjem til Odense. Vil så sige at mine arme var ved at falde af inden jeg kom helt hjem, så jeg vil kraftigt råde andre til at få det leveret, medmindre man er 2 om at slæbe.

Sælgeren var meget ivrig efter at sælge mig en pre-kalibreret udgave, og han sagde at den ville koste mig 9.999, så hvis du kun har givet 9.188 så tror jeg du er sluppet billigt. Han slæbte mig op til en demonstration de har hvor de har sat et kalibreret fjernsyn op ved siden af et ukalibreret fjernsyn, det er dog ekstremt tydeligt at det ukalibrerede fjernsyn med vilje er blevet elendigt indstillet med overdrevne settings som fucker billedet helt op. Åhh, stakkels de mennesker, som er blevet instrueret af en eller anden latterlig chef i at de skal gøre alt i deres magt, for at forsøge at lokke folk til at betale for kalibrering. Man får helt ondt af dem når man insisterer på sin ret til at sige nej :D

Jeg hoppede ikke på den og insisterede på at jeg skulle have det til 8.888, men de har åbenbart givet mig en pre-kalibreret udgave alligevel, for der er Premium Picture Calibrated sticker på kassen og der er fulgt en kalibreringsrapport med O_O
Af DemonTwisterz
Anyways. El-giganten åbner en butik i skejby på fredag i næste uge. De afslører tilbud på Onsdag, så det bliver spændende at se om de har nogle gode tilbud på OLED. Man kunne måske forestille sig en endnu billigere B8er end Powers tilbud på C8eren. Hvis man gider ligge i kø, så er der i øvrigt mulighed for at købe en række produkter til den beskedne sum af 1 krone. Man må kun købe et enkelt 1-krones tilbud pr kunde, og tilbudende er allerede afsløret inde på El-Gigantens hjemmeside. De har bl.a. et Samsung UE40NU7125 40" UHD Smart TV til 1 krone. Der er 10 stk af hver vare blandt 1-krones tilbudende.

https://www.elgiganten.dk/cms/skejby-el ... #1krtilbud
Brugeravatar
Af bbplayer
DemonTwisterz skrev:De har bl.a. et Samsung UE40NU7125 40" UHD Smart TV til 1 krone. Der er 10 stk af hver vare blandt 1-krones tilbudende.

Wow, jeg må skynde mig derhen og få RDR II til 1kr, det er da absolut det bedste tilbud længe. LOL
nahh, jeg ville tænke gensalg og hvilket produkt bedst bringer X-1kr hjem hurtigt, så den rigtig vare jeg køber bliver det billigere :)
Af dktipe
Power har hævet prisen på LG 65 C8 til 34990 kr... virker mærkeligt når Elgiganten tager ca 20.000 kr og Power reklamere med deres prisrobot.

Mon et trick med høj pris forud for Black Friday så besparelse fremstår større ?
Af Gromit
dktipe skrev:Power har hævet prisen på LG 65 C8 til 34990 kr... virker mærkeligt når Elgiganten tager ca 20.000 kr og Power reklamere med deres prisrobot.

Mon et trick med høj pris forud for Black Friday så besparelse fremstår større ?
Pas rigtig godt på med Black Fup Friday.

Læs lige nedenstående tre artikler:

https://www.bt.dk/forbrug/elgiganten-be ... et-svineri

https://politiken.dk/forbrugogliv/art62 ... ack-friday

https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigh ... -snyde-dig
Brugeravatar
Af bbplayer
dktipe skrev:Power har hævet prisen på LG 65 C8 til 34990 kr... virker mærkeligt når Elgiganten tager ca 20.000 kr og Power reklamere med deres prisrobot.
Hvis man kan dokumentere at tidligere pris var der i mindst 5 uger, som anses for vejledende , så må de ikke hæve prisen og sænke den igen indenfor få uger og kalde det tilbud, så ryger den til forbrugerklagenævnet. Og så vanker der bøder, det har elgiganten prøvet og andre. Det er rigtig farligt.

Archive.org husker rigtig meget, som kan bruges til at dokumentere det.
Af DemonTwisterz
Gromit skrev:Pas rigtig godt på med Black Fup Friday.[/url]
Sidste år samlede flatpanels tilbudene sammen og vurderede dem. Det tror jeg også at planen er i år, og så er det jo bare at holde sig ajour herinde på siden inden man styrter ud og brænder sine penge af på et dårligt tilbud. Der er mange dårlige tilbud Black Friday, men der er rent faktisk også nogle gode imellem, man skal bare gøre sin pris research ordentligt, ellers er man sgu selv ude om det.
Brugeravatar
Af DaneLaw
Mærkeligt at Elgiganten Skejby nu er begyndt med denne fordummende 1dkk politik som butikkerne ellers har været flinke til at gå uden om..
Man har set det ved flere lejligheder hvordan laveste fællesnævner så tager teten og det ofte er med videre-salg for øje som bliver vejledende.
bla hvor kyniske personer bruger adskillige hjemløse til at ligge der i flere dage og betaler dem for det via alkohol eller trusler for herved at kunne rydde en hel håndfuld fx Iphone7 til 1dkk pr stk...
Har været flere ærgelige eksempler på dette og mener det var en af årsagerne til at visse butikker gik væk fra denne 1 dkk gimmick men tilsyneladende ikke Elgiganten Skejby.

Bla flere af de sager som huserede med hjemløse i Odense som får tæsk, når det er den første i måneden af black army medlemmer for at de skal aflevere deres kontanthjælp.
Tv2 har skrevet en del om det..her mener jeg at det nogle af de andre ting som blev listet var at gå med narko og trusler om at ligge i kø eller overvåge visse forhold. (kort og godt de bliver brugt som personlige slaver som man kan få til at hoppe og danse som man lyster og hvis de ikke makker ret, så bliver snudeskaftet knækket som tilfældet med ham den hjemløse Nicolai Hansen som har været modig nok til at gå i retten med Black Army og Daabas indvandre familien)
Troede at kæderne var gået væk fra disse 1 DKK tilbud og fundet et mere passende leje, hvor det stadig var et absurt godt tilbud som folk jagtede og fx ½ eller 1/3 af aktuel markedpris.
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 203