Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jramskov
Nuværende setup er minimalt: 40" 1080p Samsung LCD fra 2008 + Apple TV (fjerde generation, dvs. ikke 4K). Har tidligere haft en surround receiver + 5.1 setup, men det er røget ud i forbindelse med flytning.

Ønsket nyt setup: 55" OLED, Apple TV 4K, "fornuftig" lyd (Atmos soundbar?). Dertil kommer måske en PS4.

Nuværende TV har nu holdt i 10 år og har har derfor gået med tankerne om opgradering til 4K TV i et stykke tid, men har udskudt det af diverse årsager, bla. flytning, men nu kan man streame sport fra Viaplay i 4K fra Apple TV og det trækker lidt :)

Umiddelbart har jeg kig på et 55" LG C8, prisen er fornuftig og måske kommer der gode tilbud på det i nærmeste fremtid. Der er ikke noget i jeres test der bekymrer mig.
TV'et skal stå på et møbel så bagudvendte stik er ikke det store problem og vi kommer ikke til at benytte SmartTV delen (det klarer Apple TV), har ikke umiddelbart planer om at koble den på nettet.

Eneste ting jeg er usikker på i forhold til TV'et er om jeg kunne få brug for eARC support? Er det ikke kun relevant hvis jeg koblede f.eks. en PS4 direkte i TV'et og har brug for at sende lyden videre til en Soundbar?

Hvordan styres en Soundbar i øvrigt? Skal den tændes og slukkes manuelt med egen fjernbetjening?
Af DetBareJoe
Hej,

Nu har jeg Bose SoundTouch 300 med tilhørende acoustimass 300 og bose surround speakers. Sættet er sublimt, skulle du være søgende efter et selv.
SoundTouchen (soundbaren) kommer med 2 kabler (husker ikke navnene da jeg ikke er klog på dette) men det ene afgør om du kører via boses fjernbetjening som følger med, mens det andet gør at du styrer det med fjernsynets fjernbetjening.