Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ebber
Jeg vil høre om der er nogle der kender nogle gode fjernsyn i størrelsen 37"?
Har kigget lidt på et 37" Samsung til 7000 kr i FONA Saumsung 37"
Har ingen ide om hvad man skal kigge efter ang fladskærme, så er det et godt tv?
Ellers så er de eneste krav jeg har er til mit fremtidige tv:
- Max pris på 7000 kr.
- Sort
- Og selvfølgelig fladskærm :p

Venter spændt på jeres svar :D
ebber skrev:Jeg vil høre om der er nogle der kender nogle gode fjernsyn i størrelsen 37"?
Har kigget lidt på et 37" Samsung til 7000 kr i FONA Saumsung 37"
Har ingen ide om hvad man skal kigge efter ang fladskærme, så er det et godt tv?
Ellers så er de eneste krav jeg har er til mit fremtidige tv:
- Max pris på 7000 kr.
- Sort
- Og selvfølgelig fladskærm :p

Venter spændt på jeres svar :D
Jeg starter med at dele dens funktioner op i "godt" og "skidt"

Godt:

Dynamisk kontrast -> altid godt, fordi det får sort til at virke mere ægte
DNIe -> Det er altid rart at have :)
VGA indgang -> Næsten standard for fladskærme

Skidt:

Lysstyrke -> 400 er alt for lidt. Standarden er oppe omkring 500
Betragtningsvinkel -> 170.. mange foretrækker 178 (lille detalje)
1 HDMI stik -> et hvert TV burde have 2 x HDMI..
Indbygget DVB-T -> Efter min mening, er det ikke en decideret god ting at have indbygget tuner i dit tv, bl.a. fordi dem du køber eksternt ofte er bedre, og fordi den der sidder i dit TV ikke kan opgraderes senere hen.. Desuden kan den kun køre på jordbaseret netværk, så hvis du fx får TV signal via Antenne eller kabel, så virker denne tuner ikke dertil..

Nu ved jeg af erfaring at det er muligt at få et bedre Samsung tv på 37" til omkring 7000 kr. Du kan evt. kigge på nettet, ellers ved jeg at Metro ofte har tilbud på 37" samsung, da jeg selv arbejder i Radio/TV der :)

EDIT: Forresten vil jeg anbefale dig at tage ud i en butik og se TV'et fysisk, da billedet varierer meget.. Du skal helst se TV'et, om du kan lide hvordan det står, om du kan lide rammen, osv.

Evt. spørg om du må få lov til at se den på henholdsvis Antenne signal og hvis det er muligt DVD, så du kan få en fornemmelse af forskellen ved at se DVD og TV..
Af Peter VTEC
Den samsung model du har kig på der er ikke pengene værd!. Det er en gammel model, (to generationer gammel) idag hedder modellen S8.