Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niss
Hej
Jeg er i øjeblikket ved at kigge på tv til stuen, 40-47" med en maks pris på 4000kr.

Fjernsynet skal primært anvendes til at se serier, men ind imellem også at se fodbold og spille playstation.

Prisniveauet afspejler, at fjernsynet kun skal bruges i et par år, da jeg flytter i hus til den tid og gerne vil give den gas der i stedet.

I forbindelse med min foreløbige research er jeg umiddelbart faldet over Samsung UE43NU7125 og LG 43UK6950.

Jeg har fået afvide af en forhandler at LG'en kører med 100hz, hvilket jeg dog ikke kan få til at stemme overens med det jeg finder på nettet..

Kan I hjælpe mig med afklaring herpå, en anbefaling på hvilket af de to tv i vil anbefale, hvorfor og også gerne give indspark til andre bedre køb, som falder indenfor kriterierne :)

Mvh
Thomas
Af PeterD
Nu er der langt fra 40" til 47", men tænker hvis du er tæt på de 40" så kunne TCL DS500 til 2500 kr være en idé..

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ontent=all

De har også et 55" DP660 til 4500 kr

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... tv-50dp600

TCL har før lavet tv under Samsung navnet men nu er mere eller mindre selvstændige.

"TCL? Er det ikke bare noget billigt lort" tænker du så..

Indrømmet. Jeg har kun japanske produkter herhjemme,men ifølge tests skulle de være ok til prisen:

Deres DP600 får glimrende anmeldelser til prisen:

4 ud af 5 stjerner

https://lydogbillede.dk/test/tv/tcl-55dp660/#
Af Niss
Ja, det er et rimeligt spænd imellem, mest korrekt er nok at sige det skal have en bredde på under 104 cm.

Jeg har ikke rigtigt hørt om TCL, så ja det var nok nogenlunde min tanke.

Men det er en fin anmeldese den har fået må man sige
Af PeterD
Niss skrev:Ja, det er et rimeligt spænd imellem, mest korrekt er nok at sige det skal have en bredde på under 104 cm.

Jeg har ikke rigtigt hørt om TCL, så ja det var nok nogenlunde min tanke.

Men det er en fin anmeldese den har fået må man sige
TCL kan være "Tv mærkernes svar på Huawei", som var ukendt for 4-5 år siden og nu bedre og billigere end Samsung og LG på mobilmarkedet.
Af Grandahl
Jeg har set en del 6ér serie skærme fra LG, dog ikke den der, men de gør dæleme ikke meget godt.
De er med IPS paneler som jeg slet ikke er pjattet med. IPS paneler har bredere betragtningsvinkler, hvilket kan være fordelagtigt hvis man ofte er flere omkring sit tv, VA paneler som jeg foretrækker og sidder i den Samsung har smallere betragtningsvinkler, men et bedre sortniveau/kontrast og dermed en større billedoplevelse.
Af Niss
Mange tak for svaret Grandahl

Oftest er det blot to som vil kigge på fjernsynet og umiddelbart ligefor, så måske det er samsung jeg bør gå med.

TV'et skal jo trods alt købes efter der der oftest er behov.

Har du erfaringer ift. sport derpå? Er det et problem den "blot" kører 60hz?
Af Grandahl
Jeg har set det tv en del gange, også hos private.. Synes det performer imponerende ift. Pris.. Skal være ærlig, jeg tror ikke jeg har set sport på den, eller lagt mærke til det.. Men selvfølgelig er der tv der performer bedre til sport end NU7005.. Men de er så også i en anden prisklasse..

Indstillinger er super vigtige som altid.

Du har jo 14 dages returret hvis det er helt hen i vejret.. Hvis du køber online.