Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Torben Rasmussen skrev:
Blackspot4200 skrev:Angående dynamisk baggrunds belysning, så ligger den lige ude i starten af menuen, den ligger lige over “avancerede indstillinger” den skal slås fra og det samme gælder den som hedder noget i stil med “automatisk justering af billedet” som er lidt længere oppe.
Altså lad os lige få på det rene hvad for en af indstillingerne der menes i så fald.
Automatisk lokal nedtoning = Høj
Avanceret kontrastforbedring = Fra

Hvis du vil have noget som helst ud af zonerne i XF90, så skal den første være slået til. Ellers kunne du lige så godt have købt et billigere TV. I HDR vil den første være låst til Høj.

“Lyssensor” er noget HELT andet. Den måler på lyset i rummet og den vil justere lysstyrken som den selv lyster i så fald.
Okay de første 2 har jeg fået styr på så. Og sat dem som du har sagt

Men det med hvidbalancen har jeg svært ved at forstå ?
Hvis man går ind under avancerede farvetemperaturer som du siger er hvidbalance, så er det rød grøn blå justering og rød grøn blå bias. Dem har jeg egentligt sat ud fra din test af XF90 men andre siger at man ikke må røre ved dem uden at have haft et kalibreringsværktøj sat til.
Og er det disse værdier du mener er noget med hvidbalancen??

Og en helt generel ting: Hvis jeg sætter en Dolby Vision titel som stranger things på fra netflix og tjekker billed indstillingerne så er der flere faktorer der ændres. Xtended dynamic range, film tilstand, motion flow, avancerede farvetemparatur osv. Ville I ændre disse, eller bare acceptere de værdier fjernsynet selv indstiller sig til når den opdager et dolby vision signal?
Hej alle sammen,
Jeg hopper lige med her..

Sidste år købte jeg en Sony 55XE90 og ønsker en større skærm. Jeg har været inde over både Samsungs Q9FN og nogle OLEDs, men hører egentlig også ret godt om XF90 fra i år af. Er der nogen markante forbedringer fra lillebroderen XE90 og til storebroderen i år, XF90? Er den værd at investere i en 65'' eller 75'' XF90?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8