Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af coolcom
Hey..

Jeg har efterhånden læst en del på forummet nu omkring 226BW.

Jeg står og skal til at bestille en skærm, men efter jeg har læst i den lange tråd, omhandlende netop 226BW, er jeg blevet i tvivl om det er en god idé.

Jeg har hørt mange gode erfaringer med skærmen, men også mange knapt så gode. Derfor er mit spørgsmål om det er en god idé at bestille den eller er der et andet alternativ, der er bedre?
Af Thunder
Så vidt jeg ved så har problematikken på denne skærm været at samsung har valgt at sælge den med 3 forskellige paneler:

S - Samsungs eget panel (1st panel)
A - Kan kalibreres på til at være i samme kaliber som S
C - Bambus modellen (Skulle være betydeligt dårligere end de andre)

Hvis jeg var dig, så ville jeg gå efter Samsungs 2232BW, for at undgå hele ræset ang dårlige paneler
Af coolcom
Jeg har også kigget lidt på 2232BW'eren

Men i følge denne her side:

http://www.digitalversus.com/duels.php? ... 2104&ph=12

Så er den meget ringere i spil eller har jeg forstået testen forkert?

Det er meget vigtigt at den er god i spil og til at se nogle film på, da det er det den primært skal bruges til.
Af Chuper
Jeg har selv lige købt en 226BW idag og på trods af alt det dårlige jeg også har læst synes jeg faktisk det virker som en rigtig god skærm - farverne er pæne (efter jeg downloadede en colorsceme (eller hvad det hedder)), den kører rigtig godt i spil (spillet wow, CoD4, CSS, TFT og Crysis på den end til videre).

Det kan godt være at jeg ikke er så kræsen som andre med skærme, men det er en ret billig skærm taget alt i betragtning og jeg har endtil videre ingen klage punkter.
Af coolcom
Tak for dit svar:D..

Jeg spiller primært FPS spil, derfor skal skærmen også kunne klare en del.
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra en person der har/har haft begge skærme.

Og om man kan regne med de tests inden på den side.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ifølge oplysninger på Behardware.com så er alle 226BW nu igen med S-panel.
Af coolcom
Er det så den der er den bedste?
Af coolcom
Ingen der vil svare? :p

Jeg skal bestille så hurtigt som muligt :D
Af inotic
Hvis du kigger i det første svar fra Thunder, skriver han:
S - Samsungs eget panel (1st panel)

Så ja, S-panelet er det bedste.
Af coolcom
Jeg ved godt at S-panelet er det bedste.
Det jeg spørger om er hvilken skærm der er bedst.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
226BW og 2232BW er stort set identiske. Designet er dog markant forskelligt, så jeg vil blot opfordre dig til at vælge den du synes bedst om.

Der er dog også noget polymik omkring S og C paneler på 2232BW:
http://www.behardware.com/articles/689- ... -wave.html
som du jo allerede har opdaget.
Brugeravatar
Af nightrhyme
Chuper skrev:Jeg har selv lige købt en 226BW idag og på trods af alt det dårlige jeg også har læst synes jeg faktisk det virker som en rigtig god skærm - farverne er pæne (efter jeg downloadede en colorsceme (eller hvad det hedder)), den kører rigtig godt i spil (spillet wow, CoD4, CSS, TFT og Crysis på den end til videre).

Det kan godt være at jeg ikke er så kræsen som andre med skærme, men det er en ret billig skærm taget alt i betragtning og jeg har endtil videre ingen klage punkter.
Men hvilket panel sad der i din ?
Af Chuper
nightrhyme skrev:
Chuper skrev:Jeg har selv lige købt en 226BW idag og på trods af alt det dårlige jeg også har læst synes jeg faktisk det virker som en rigtig god skærm - farverne er pæne (efter jeg downloadede en colorsceme (eller hvad det hedder)), den kører rigtig godt i spil (spillet wow, CoD4, CSS, TFT og Crysis på den end til videre).

Men hvilket panel sad der i din ?
Hvis jeg vidste hvor jeg tjekkede det ville jeg med glæde fortælle dig det :P. Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen indication på skærmen...