Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer,

Jeg har købt et LG C8 og det er nu hængt op på væggen. I den proces lagde jeg mærke til, at der er et fint lag film på bagsiden af panelet. Jeg har kigget rundt på nettet og i LGs manualer, men ikke fundet noget hvad angår C8. Vedhæftet er der to billeder. Et af hvad der ligner et aftrækshjørne, samt siden af panelet hvor filmen dækker på tværs af bagsiden.
IMG_0611.JPG
IMG_0611.JPG (284.72 KiB) Vist 1365 gange
IMG_0613.JPG
IMG_0613.JPG (403.5 KiB) Vist 1365 gange
Det generer mig nu ikke, men kan godt være bekymret for varmefordeling etc. Tror i det har betydning?

Mvh,
Morten.
Der sad også sådan et på min bagside, og det burde være lige til at fjerne, intet skal fjernes med vold, så synes du ikke det bare er et tynd film som du forsøger at fjerne, så skal du nok ikke bruge skruetrækker eller andet , der er dog sådan et tynd film bagpå, så den må være god nok , den skal væk.
Det burde være logik at man skal fjerne film osv., da elektronikken ellers ville blive mere varm end normalt. Elektronikken arbejder dårligere jo varmere den er.

F.eks. en transistors forstærknings evne, ca. halveres fra 25 grader til 50 graders varme.
Prøver man ved 50 graders varme, at hive samme forstærknings evne ud af den som ved 25 grader, bliver den bare endnu mere varm - måske endda til sidst brander den af (dør) pga. varme.