Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chris L
Hej.

Jeg har kigget på disse 2 skærme, men kan ikke rigtig finde nogen forskel på dem udover at M87 har 100HZ, men der må da være mere forskel på dem?

Og lige et side spørgsmål, er 2.5 meters afstand nok fra sidepladsen til et 32 tommer tv?

På forhånd tak.
Af Chris L
Og lige en anden ting, jeg skal have koblet min Xbox 360 dertil, og er det noget med den kan køre i noget HD? Hvis ja, kan den så køre på disse 2 tver?
Brugeravatar
Af Andromedia
Så vidt jeg ved har ingen af de 2 modeller 100hz.
De er heller ikke FullHD.

M modellen er efter min mening væsentlig bedre en R modellen. I hvertfald til almindelig TV kiggeri. Prøv at tage ud i en butik og sammenlign de 2.
Af Duncker
100HZ er kun M86/87 i 32" versionen har. M er den bedste model Samsung har lavet indtil nu udover deres nye F model. Derfor ville jeg også klart vælge M modellen frem for R.

Man kan sige meget om Samsung men en ting de dog ofte har været gode til er deres kontrast og shadowdetail. Hvis du kigger efter andre modeller så vil jeg anbefale et Sony D3000 det synes jeg selv er noget bedre og det har jeg selv sat mig for at købe. Det er også lidt dyrere men til gengæld har det en DVB-C Tuner.
Af Chris L
DVB-C tuner? jeg har bare almindeligt jordbaset antenne tv?
Af Chris L
og lige en anden ting, hvorfor kan jeg finde 2 af samme tv, den eneste forskel er ved den ene står der BD og den anden BDX
Af hypre
Jeg tror du skal lige kigge igennem de andre posts i forummet, da meget af det er blevet gennemgået flere gang...

BDX modellen er lavet til de nordisk region og har skandinavisk menuer, dog mange Samsung modeller har Nordisk menuer software, den er bare ikke tændt. Det kan let gøres ved en kode til fjernbetjening.
Af Chris L
Okay, så det du siger er at BDX er modellen som er beregnet til europa? Altså der er ingen tekniske forskelle på dem?
Af Thomas.N
M8 serien er Full HD (37"-52")

Mht til afstand så synes jeg at 32" var for småt til 3m men et 37" (R81/82) fra 3½m var passende.
Af Chris L
Hmm.. jamen hvis jeg tager 37" versionen af M87, så er kontrasten stadig 8000:1, er det godtnok får så stort et tv?
Af ja_nemlig_ja
Chris L skrev:Okay, så det du siger er at BDX er modellen som er beregnet til europa? Altså der er ingen tekniske forskelle på dem?
det er fuld stændig det samme tv!

og med hensyn til kontrasten, tror jeg altså ikke du skal hænge dig for meget i den, har set skærme med 8000:1 som har set bedre ud ind et med 15000:1 men det kommer vel også lidt an på ens lysforhold i det pågældende rum, eller er det noget jeg har misforstået?

men mit bedste råd er at du tager ind i butikken og ser og sammenligner.
Af weblance
hypre skrev:Jeg tror du skal lige kigge igennem de andre posts i forummet, da meget af det er blevet gennemgået flere gang...

BDX modellen er lavet til de nordisk region og har skandinavisk menuer, dog mange Samsung modeller har Nordisk menuer software, den er bare ikke tændt. Det kan let gøres ved en kode til fjernbetjening.
Nogen der ved hvordan og hvilken koder der aktiverer skandinaviske menuer?
Af nonamerequested
Jeg har 40M87BDX som er en EU/UK model, hvis det er en europa model så skal der efter typebetegnelsen stå XEE, det har intet med BD eller BDX at gøre. Forskellen er pixel garantien fra Samsung Nordic eller den generelle garanti.

37" og op efter har FULL HD, men ikk 100 Hertz, men spørg du mig så er det 100 Hertz noget overrated fis, som du med garanti slår fra alligevel da det ødelægger en hver god film.

DNIe, sluk det.
Movie plus, sluk det.

Grunden til jeg købte M87 modellen var sølvrammen forneden, dvs designet, og så den 15000:1 dynamiske kontrast til visse formål.

Ulemper ved samsung er deres mega ringe og langsomme fjernbetjening, det fede er en god billed kvalitet til en fornuftig penge.

Og husk PIP virker ikke i hverken M eller R modellen, kun fra eks DVD til TV, ikke fra TV kanal til TV kanal, uanset om du har digital eller analog input.

Men overall så er jeg meget godt tilfreds med mit køb, udover at TV2 stinker på LCD TV, ihvertfald fra YouSee -.-
Af nonamerequested
weblance skrev:
hypre skrev:Jeg tror du skal lige kigge igennem de andre posts i forummet, da meget af det er blevet gennemgået flere gang...

Nogen der ved hvordan og hvilken koder der aktiverer skandinaviske menuer?
Brug den her guide: http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... dansk+menu - Virkede for mig :)