Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jrogbfb
Hej flatpanels, nu har jeg efterhånden lavet en masse opslag her i forummet omkring det helt rigtige fjernsyn til mig.

Jeg er et rigtig ubeslutsomt menneske, og har brug for nogle der kan fortælle mig hvad de synes jeg skal vælge af tv.

Tv’et vil blive brugt primært til gaming, dog også til film/serier. Men igen primært gaming, som jeg godt kam bruge små 6-8 timer på, på en god dag <B <B

Jeg købte et LG sk85, da det var det elmutanten sælgeren solgte mig da jeg gik ned og fortalte om mine behov, og om hvordan jeg var lidt nervøs omkring alt det her burn-in på oleds. Jeg kunne dog ikke leve med at når jeg feks spillede red dead 2, og det blev nat i spillet, at hver gang der kom noget hvid tekst, blev hele hjørnet lyst op og det mørke blev helt lysegråt. :((

Jeg gik ned og beklagede mig, og de forslog et qled q7, (byttede dog til q9fn) da jeg fik af vide at det ville kunne dæmpe problemet med den grå farve i mørket. Nu sidder jeg så med et q9fn som gør det præcis samme, bare i et mindre omfang, jubiii hvor træls! :((

Jeg har læst lidt op omkring oleds, og de fleste fortæller, at burn-ins kun kommer hvis man virkelig fremprovokere dem, er dette rigtigt? ( til en hvis grad selvfølgelig)
Og i såfald, var det noget i ville anbefale mig fremfor en qled?
Senest rettet af Jrogbfb 06 nov 2018, 17:41, rettet i alt 1 gang.
Af Jrogbfb
Og hvis muligt, kunne en af jer dejlige mennesker bikse både fordele og ulemper, ved de forskellige tv’er? <B <B

Og hvis der selvfølgelig er et helt tredje fjernsyn som i mere ville anbefale. Penge er som sådan ikke den største barriere, men nægter at give 40.000 for en gluggekasse :D

Fjernsynet skal forøvrigt maks være 55”
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Man kunne måske have konsolideret trådene, så de ikke blot handlede om to specifikke TV, men om dit TV-valg...

Man kan ændre overskriften på en tråd. Så hvis du ændrer overskriften på denne, så vi ikke får en fjerde tråd når du får flere forslag, så lukker jeg de andre.
Af Grandahl
Din Samsung er noget af det bedste inden for LCD, når vi taler om den kaliber synes jeg ikke at sort bliver gråt længere.. Har du fået indstillet dit tv optimalt ?

Du har haft mange tanker og tråde om emnet.. Jeg tror ikke jeg har så meget at tilføje.. Du har selv undersøgt det meget efterhånden. Når alt kommer til alt er valget dit..

Det eneste du mangler er vel at få en OLED på prøve? du kan jo altid komme af med den igen hvis du køber online inden for 14 dage..
Af Jrogbfb
Jeg synes desværre at det stadig er tydeligt nok til at jeg bliver ‘distraheret’ af det, og det er nok til at jeg bliver irriteret af det ?

Jeg ved selvfølgelig ikke om det er fordi det er mig som har indstillet det forkert, men synes også jeg har læst lig frem til, at på en LCD skærm kan det desværre simpelthen ikke undgås, og det vil altid være der i en eller anden grad... og den grad er så for meget til mig, desværre.

Nu er prislejet også meget forskelligt på de to tiltænkte tv’er, som jeg ihvertfald har haft øje på, og er i tvivl om at q9fn’ virkelig er de 8.000,- mere værd, eller om jeg giver “for mange penge” for at få fikset noget, der ville kunne fikses for langt færre penge gennem et oled.
Af Jrogbfb
Hvorfor lige et OLED? Jeg er selv fristet til at købe det så jeg kan undgå alle de problemer med sort der bliver gråt når der kommer noget hvidt.

Samtidig synes jeg kun at høre det eneste negative ved OLEDs er burn in, og det kan da umuligt passe, at retter det eneste negative?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har jo selv svaret på det. Du oplever problemer med sort selv på de TV, som betragtes som de bedste LCD på det punkt, så den teknologi har ligesom ikke mere at byde på for dig.

Du finder ikke noget perfekt TV, så et eller andet sted SKAL du gå på kompromis.
Af Jrogbfb
Det er så derfor jeg b.la spørger om de negative ting ved OLEDs, så jeg har noget at gøre op imod.

Jeg synes godt nok det er noget af et svært valg haha
Af Asimuh
Du skriver at penge ikke er noget problem, er det så bare ikke at købe en OLED?

55" er i forvejen ok mht. pris. Hvis du køber hos elgiganten, så kan du returnere inden for 30 dage, hvis du ikke kan lide tv'et.
Af Jrogbfb
Når du nu skriver sådan Asimuh, er det så fordi du mener , at feks et LG B8 er ‘meget bedre’ end feks et Qled Q9FN, som i øvrigt koster 8.000,- mere?
Af Asimuh
Efter at set dem begge i butikkerne, så synes jeg at det er pga. billedkvalitet.

Men i sidste ende handler det om din gut feeling, som jeg synes at du skal gå efter. Køb begge tv fra elgiganten og aflevere det ene tilbage indenfor 30 dage.
Af Jrogbfb
Det eneste jeg har hørt dårligt om oled, er netop det med burn ins og så at de ikke kan blive lige så lyse.

Men du ville selv købe et oled, også selvom faren for burn ins, især nu hvor jeg spiller så meget?