Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
ZD9 kan du vel ikke opdrive mere? Men når det er sagt, så skulle ZD9'eren faktisk være bedre end ZF9 på bl.a. sort niveau. Q9 skulle også være super godt, men har dog ikke lige selv noget erfaring med det.
Af Grandahl
Har heller ikke haft nogen af dem i "hånden", måske det næsten kun er Torben/Rasmus der har det.

Men hvad er det præcis du spørger efter? hvilke parametre? Er der noget i test du mangler?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har ikke prøvet ZF9 på egen hånd - kun set den til fremvisninger og i private demoer. Sortniveuet er dog synligt værre end både ZD9 og Q9FN, men betragtningsvinklerne er bedre end begge. Og så har ZF9 den nye processor, fuld båndbredde på HDMI, eARC mv. så featuremæssigt er den ZD9 overlegen.

Q9FN er dog en ret skarp model, hvor det primært er måden den håndterer op/nedtoning af lyset, som jeg har et problem med.
Af DetBareJoe
Hej alle tre,
Tak for svar.

Jeg tænker på tv'ene som helhed. Jeg kan se at ZD9 i 75 tommer står til 60.000 hos komplett mens ZF9 står til 40.000, det er alligevel noget af en prisforskel, specielt når ZF9 vinder på featuresne, men selvfølgelig taber på det sorte billede, dog tænker jeg ikke det sorte billede er 20.000 værd i forhold til i ZD9? Hm..

Q9FN kommer selvfølgelig desværre uden Dolby Vision hvilket ZF9 gør så det er også værd at have med i mente. Q9FNs 75 tommer står til 34.000 så det er endnu billigere end både ZD og ZF9..

Hm... Der er sku kamp om det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg synes 34.000 kr for et 75" Q9FN er en god pris for så meget TV. På features-siden er Samsung ret langt fremme i bussen og især deres remote og tilslutningsboks er klasser bedre end Sonys. Jeg kan personligt bedre lide Tizens menu end Android-platformen (også i Oreo), så jeg havde nok taget Q9FN hjem på prøve først. Hvis det er i Elgiganten du køber, så har de jo en 30-dages prøveperiode.
Af DetBareJoe
Hej Torben,

Du tænker ikke jeg vil komme til at savne Dolby Vision ved at springe på Q9FN? Eller er der andet som du tænker der opvejer manglen på DV?
Af Supergris
Det kommer helt an på, hvilken oplevelse du går efter, hvor meget du ønsker dit synsfelt fyldt ud, samt om du vil udnytte 4K-opløsningen fuldt ud.
Med de bedste kilder spænder anbefalingerne fra omkring 2 m. til små 5 m...