Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Torben Parsberg
Takker
Ville betragtningsvinkler blive ringere eller samme 65vs75,"skærm. Der er nemlig ikke nogen omk der hvor jeg bor der har xf 90 i 75 så jeg kan se det ?
Er der har støt på om der er flere eller færre Zoner i 75ern
Af Thomas Lambrecht
Hej jeg hat er 65" A1 som er årsag til at receiveren tænder og slukker af sig selv spontant af og til - flere gange i døgnet. Har haft 2 forskellige receivere på og det sker på begge, men ikke når tv ikke er tilsluttet.

Er det set før og hvad gør man?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TV'et har en lidt dum vane med at vågne fra dvale og lave et eller andet. Det plejer dog at være med ret regelmæssige intervaller, så hvis det du oplever er random, så er det ikke sikkert, at det er årsagen. Har du deaktiveret den feature der gør, at du kan tænde TV'et via Wifi?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det hedder noget ala "Fjern start" og skal slås fra. Dernæst kan du slå funktionen til automatisk at hente opdateringer fra også, så den ikke går ud og søger efter disse. Dernæst kan man slå "Opdater guide i standby" fra også.

Her er et billede af problemet med, at den vågner op:
https://community.sony.at/t5/android-tv ... -p/2366025

TV'et vil tilsyneladende meget gerne ud og se efter noget enten på internettet eller på lokalnettet. I tråden henvises der til en Synology NAS, som jeg også har koblet på når jeg tester, så der kan godt være noget lokalt, den gerne vil ud og holde opdateret. Den læser også fra USB-drev når den vågner, så det kan godt tyde på, at den er vild efter konstant at vide hvad den kan se på netværket.
Af PelleJespersen
Jeg har også lige købt et AF8 men registrerer at det står og "klikker" tænd / sluk.

Jeg har prøvet de tre bud du giver Torben men det hjælper ikke. Er det normal opførsel af et nyt tv tænder og slukker? (skærmen tænder ikke)
Af PelleJespersen
Opklarende: Det er samme lyd som når man tænder for tv'et.

Det eneste jeg er skuffet over ved det TV er remoten. En ting er at man laver mange knapper - det er som det er. Men at man laver alle knapperne med "klik" lyd. Når man navigerer rundt ..... klik klik klik klik klik :o( Det er øv bøv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er en super fesen fjernbetjening. Jeg ved, at adskillige personer internt hos Sony er enige, så hvis vi nu siger det ofte nok, så kan det være, at det på et tidspunkt når helt til Japan.

Jeg kan kun anbefale, at du finder noget andet til at betjene den med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Logitech Harmony er det oplagte valg, men hvis man vil spendere lidt mere, så er min egen løsning at bruge Lintronic og en B&O-remote.

Jeg har gode erfaringer med denne:
https://www.logitech.com/da-dk/product/ ... on?crid=60

Dette er den jeg selv bruger derhjemme:
http://lintronic.dk/tt455rt238.aspx
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16