Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wiso
Sony KD-49XE9005.

Biograf Hjem
"Passende til film i hjemmet".

Biograf Pro
"Passende til filmbaseret indhold".

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der menes her. Det første kan jeg selvfølgelig forholde mig til. Det der står er til at forstå ... Men nummer to forvirre mig. Filmbaseret indhold ..., det er der jo også tale om når man ser film i hjemmet.

Hvad er forskellen?
Brugeravatar
Af bbplayer
Det er bare navne, som også kun være Dag og Nat, eller Helle og Jane :)

Du sætter selv indstillinger i profilerne, og det tætteste på hvad de navne betyder er Sony's preference til hvad profilen hører til. Så hvis du oversætter "Hjem" til tv film og nyheder og serier, så vil "Pro" være til UHD materiale hvis det skulle være min vurdering.
PRoblemet er jo når du ændrer lidt så går pointen af de navne lidt i vasken, for det er altså bare et navn.
Brugeravatar
Af TBC
Med udgangspunkt i mit eget soveværelses Sony TV - som godt nok er en anden model (KD65-AF8) - vil jeg regne med at der vel gælder det samme for Sony's default profiler. Hos mig var det tydeligt at Cinema Home er mere lys og formentligt tiltænkt et normalt "hjemme" miljø hvor der skulle kæmpes mod lysforurening i rummet (f.eks sollys igennem et vindue), mens der er knapt så meget "skrald" på Cinema Pro der fremstår med et mere afbalanceret og naturligt billede og formentligt er tiltænkt et mere "pro" miljø med et lyskontrol i rum - Jeg kan f.eks. huske at der var forskel på kontrast setting i de to default profiler. Om der er forskel på andre settings i Sony's default indstillinger skal jeg ikke længere kunne sige, da jeg forlængst har lavet mine egne indstillinger i Cinema pro profilen og derfor ikke længere kan sammenligne med mindre jeg nulstiller til fabriksindstillinger igen (hvilket jeg bestemt ikke har tænkt mig at gøre da hvert input og kilde jo har sine egne gemte profiler). Men der kan vel også være forskel på andre parametre idet man må formode at der er tilstræbt noget tættere på reference under Cinema Pro insdstillingen?