Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndersDGP
Hej og tak for et godt forum.

Jeg er nu kørende med et Samsung ES8005 og er egentlig godt tilfreds, men begynder at savne HDR og 4K.

Jeg spiller en del PS4 og når man ved man kan få et bedre billede med et nyt TV, så frister det.

Jeg har ikke fuldt med i TV branchen længe, så ved ikke hvad man skal gå efter.

Så startede op i igår og kunne kun læse positivt om XF9005, men er dette det rigtige køb eller skal man gå efter noget OLED?

Vil helst ikke over de 13000 kr og kan se XF9005 er på tilbud til ca. 11000.

På forhånd tak.
Af Beckham
Til den nuværende pris er XF9005 fortsat et rigtig godt bud. OLED vil selvfølgelig trække fra på sort niveau og HDR. Men overall er XF9005 et rigtig godt tv og til prisen får du svært ved at finde noget bedre...
Af Grandahl
Nu nævner du budget, men hvad størrelse kigger du på?
Af Beckham
Uanset om du vælger XF90 eller en OLED er jeg sikker på at du får en væsentlig opgradering på billedkvalitet. Springet fra 46" til 65" alene vil give dig en stor wow oplevelse. Om det så skal være XF90 eller OLED...tjaah….i min verden kommer det jo lidt an på hvad man skal se af indhold på tv'et kombineret med hvor meget man vil ofre. Jeg var ude ved en kammerat i går som lige havde købt et Sony AF8 i 65". Super tv...ingen tvivl om det. Giver en rigtig god billedkvalitet. Jeg har selv en Sony XE93 (LED), som XF90 jo ligger tæt op af. Vil sige at ingen tvivl om at OLED'en trækker fra på sort niveau og når vi snakker HDR materiale. Men snakker vi almindeligt HD tv signal, så synes jeg ikke for alvor den trækker fra min XE93. Vi gamede også noget fodboldspil på hans AF8 og det så super godt ud, men ikke specielt bedre end på min XE93.

Så bottomline….så synes jeg det kommer meget an på hvad man skal se på tv'et målt op imod hvor meget man vil ofre.
Af Grandahl
Se efter Tilbud Black Friday, du kan følge tilbudene løbende her på siden.

Det er lige om hjørnet
Af Beckham
Enig...Black Friday også en god mulighed for at kigge efter gode tilbud på tv. Umiddelbart tænker jeg dog ikke at en XF90 kommer voldsomt meget længere ned. Den nuværende pris på 11k er rigtig god i forvejen....men man ved jo aldrig..:-)
Af ChristianSkov
Jeg er også blevet enig med mig selv om at jeg skal have et 65” xf9005 men er i tvivl om jeg skal købe det denne weekend eller tror i der er en chance for det falder yderligere til BF?? :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er der jo ingen der ved. Det afhænger af om modellen kommer med i tilbudspuljen. Det er dog en af de populære, så det kunne godt ske. Omvendt set, så kunne det også sagtens begrænse sig til 55”-modellen på BF.
Af AndersDGP
Jeg tager et XF9005, efter jeres gode anbefalinger.

Men som i andre skriver, skal man vælge denne weekend eller vente til Black Friday?

Hvilket beslag vil i vælge til den?
Af thomas.rubach
Men du kan lave prismatch ved elgiganten så det er dem der sælger det til 10888. Sådan har jeg selv lige købr mit

Så får du nemlig samtidig 30 dages prismatch og 30 dages køb og prøv (power har kun 14 dage her)

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk