Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PHansen
Er lige flyttet hjemmefra, derfor står den på nyt tv..

Er ret vild med samsung design, og så vidt jeg ved skulle de også være ganske tilfredsstillende..

Men nu kommer mit lille problem. Jeg aner ikke hvilken model man skal vælge?
Har set en del der anbefalder le40m87bd, og det virker også ganske lækker må man sige.. Men er der andre modeller som er ganske atraktive?
Vi får tv via viasat box, og så regner jeg med at købe en ps3 i samme omgang.. :)

Nu laver de også nogle modeller i hvide, men aner ikke om de er lige så gode som de andre.. Det kunne jo også være sjovt og være lidt anderledes end alle andre og få et i hvidt.. Men er de dårligere?

Håber i kan hjælpe lidt.. Det er LCD jeg overvejer at købe skal det lige siges..
Af hypre
Jeg har lige købte en LE40M87BD, og den helt klart kan anbefales!Dog skaf dig en anlæg ved siden af da lyden er ikke så god.

Bruger den til XBOX360 og Film, med lidt TV. Med en Logitech THX surround sat til. Det fungere perfekt.
Af Maestro
Lyd? er der overhovedet lyd i et samsung tv? :p
Brugeravatar
Af Andromedia
Jeg tror ikke du kan få M modellen i hvid. Det er vist kun R modellen som fåes i hvid, men den har ikke særlig god billedekvalitet efter min mening.
Af PHansen
Takker for svarene..
Men nu er jeg kommet i total forvirring.. :((
Er blevet meget i tvivl om det skal være samsung eller sony..
Har læst en del godt om deres d3000 og d 3500 serie, ville det være en bedre investering i sådan et sony d3500 end et le4087bd?

Håber i kan hjælpe lidt..
Af hypre
er der ikke en butik i nærheden af hvor du er så du kan se dem 'in action'.

Det er jo dig som skal kigge på TVet de næste mange år.
Af PHansen
Jo, var også ude og kigge lidt igår, men de havde self. ikke de to modeller jeg har i tabkerne..

Men jeg var i Fona og Merlin og kigge, men synes når de har tv i udstilling kører det altid på mega ringe signal, som man ikke kan vudere hvad er bedst..

Nu er jeg fra fyn, hvor skulle jeg så evt. tage hen?

Mvh. Patrick
Brugeravatar
Af Andromedia
Jeg synes nu altid de har koblet noget full HD signal på via HDMI, så billedet står helt urealistisk godt. Så får man heller ikke en chance for at vurdere billedekvaliteten i praksis.

Jeg synes iøvrigt at Samsung klart giver mere for pengene end Sony. Alternativer til Samsung (mht pris kontra kvalitet) er Sharp og Panasonic. Just my 2 cents :)
Af hypre
Jeg har som sagt en Samsung stående, og jeg er 100% tilfreds.

dog lidt minus at man skal tryk 3 gang at kom til HDMI input.

Ellers kan du sikkert se de fleste modeller i Fona2000 i KBH.
Af PHansen
Dejligt med nogle svar..
Så i ville mene et Samsung er bedre køb end sony.. Så ville det evt. blive et LE40M87BD.. Men har ikke noget imod at ryge op i 10-13 prisklassen..
En vigtig del er designet, vil gerne have et der er pænt.. Men det er nok lidt svært, for vi har jo alle forskellig smags.. :D
Af IvRak
Jeg vil indskyde at i forhold til m86 og m87 serien er d3000 serien i mine øjne det bedste valg. Her får du bedst billedkvalitet for pengene med mindre du går efter sort niveaut. Det er IMHO det eneste punkt m8x serien slår D3000, resten af vejen er Sony'en bedst.

(meget) Mere flydende panoreringer, bedre farvenuancer og detaljering i mørke områder, og sidst men ikke mindst (i forhold til dagligt brug), hurtigere menuer.

Jeg forstår ikke folk overhovedet kan mene det modsatte, men smag og behag er jo som sagt forskellig.
Af M-D
Nu er D3000 serien så bare lidt svær at opdrive i dag, vil ihvertfald gerne se en side som stadig sælger dem til 9xxxkr. Og 3500 har godt nok full hd, men ingen 100 hz teknologi... Så D3000 er vel ikke som sådan et mulighed...
Brugeravatar
Af Andromedia
Nu koster D3000 også ca 15% mere end M87 så sammenligningen er ikke helt fair. ;)

Efter min mening er de nogenlunde lige gode billedekvalitetsmæssigt når det er SD. Når det gælder HD er Samsungen klart overlegen (pga opløsningen).

Det er selvfølgelig en subjektiv vurdering. Jeg mener bare der er andre producenter end Sony som leverer bedre produkter til en billigere pris.
Af PHansen
Ok, nu synes jeg bare det bliver svære og bestemme sig..
Har siddet hos en kammerat og set tv på hans samsung, han har også viasat box.. Og aldrig har jeg set så godt et billede.. Men aner bare ikke hvad model det er han har, udover det er det gamle design.. Men kan det have noget med at han modtager fra viasat?
Og desværre er det lang tid siden jeg har besøgt ham, og gør det ikke så tit..
Men det er svært og vælge om det skal være sony eller samsung, i har jo begge ganske gode argumenter..