Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasG
@bbplayer Tak for den fine info :) . Jeg har læst mig til at der skal gå min. 100 timer før at OLED skal kalibreres, mener at det var fra tv-kalibrering.dk , så ham vil jeg da kontakte ligeså snart det har kørt en måneds tid eller to .

@lnielsen Ikke via butikkerne, men via en kontakt i branchen :)
Af KBW
ThomasG skrev:Nå ja - det har jeg da heller ikke tænkt over :) .

Det er vel ikke alle som har et TV bord stående til en ex. soundbar ..

Har bedt dem om at kontakte mig .

Shit jeg glæder mig . Er der noget jeg skal være obs på med Oled? Gode råd ud over at have de samme billeder stående i længere tid på skærmen ? Vil jo ikke risikere at min ny oled får burnin :)
Check for skærm uniformitet med det samme og inden de 14 dage.
Af Coolsmarti
Ja, især for banding ved DV materiale i mørke scener. Ufatteligt at det stadig er et issue på så highend skærme, 2018 modellerne skulle dog være bedre, men det samme blev sagt om 2017 panelerne ...

Once you see it ... It cannot be unseen.
Af KBW
ThomasG skrev:Tak :) godt råd .
Hvis du skal ha hjælp med en hurtig sikker måde så sig til.
Af ThomasG
Så kom “svinet” op at hænge på væggen.

Hold da kæft det står fantastisk .

Har prøvet at “lege” lidt med de forskellige billede settings , synes at det er vildt så stor forskel der er på dem og ISF :). .

Tror at jeg bliver nød til at få det kalibreret :)
Brugeravatar
Af bbplayer
Ville da også være spændende med billede af opsætning af soundbar, som der ikke fulgte beslag med til :)
Har nu prøvet en anden soundbar fra LG, og mærkeligt er alle disse får beslag med.

Tænk at de laver en skrabet løsning uden på en W8 .
Af ThomasG
Hehe Torben . Det er jo nærmest bare et billede af en væg med en sort firkant ;) .

Desværre blev soundbar ikke monteret ... endnu. Har tænkt på at få skåret speciel mål i glas via http://www.glasbutikken.dk :)

Ser spændende ud og er ikke så dyrt igen .

Er faktisk også lidt skuffet over at det ikke følger med . Men fucckkkkk det står godt :)
Brugeravatar
Af bbplayer
ThomasG skrev:Hehe Torben . Det er jo nærmest bare et billede af en væg med en sort firkant ;) .
Se, det kalder jeg også tv skærme som er slukket.

Du kan dog tænde for det og så tage et billede, så er det ikke mere bare den sorte blok på væggen men et billede på en væg , rigtig tæt på, og rigtig flot.

hmmm, stillede de så den "soundbar" på gulvet? troede ikke den tynde ledning var så lang? eller hvad er der sket med forbindelsen mellem tv og bar'n?