Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jatak
Hej! Jeg har lige været retur med min Philips 42PFL5522D igår, for ved hurtige bevægelser var det alt for dårligt billede, ligesom det hakker (Fx fodbold), selvom den har responstid på 5ms...?

Har så kigget på Samsung 40M71B som er i ca samme pris klasse og den har det her 100 hz og jeg har læst at den er god til hurtige bevægelser.. men har så brugt de sidste fire timer på at læse tråde herinde og det er ik den bedste kritik den får jo. desværre.

Jeg bruger det mest til at se fodbold så hurtige bevægelser er lidt vigtigt for mig. har så læst at plasma er bedre til analogt tv-signal. men jeg kører kun med parabol, er det så digitalt, og er lcd så godt nok alligevel?

har også altid været til lcd men jeg kunne forestille mig at for de samme penge som man kan få en skrabet lcd skærm for (pfl5522) så kan man sikkert få en god plasma skærm. også er jeg næsten mere til det.

Godt forslag til omkring 8-10.000kr?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En parabol er kun digital hvis du har en DVB-S dekoder med i det og sender signalet via HDMI til dit TV.

Panasonic PV70 eller Samsung Q97 kunne være nogle gode bud på et TV i din prisklasse. PX70 fra Panasonic er ikke nødvendig hvis du ikke vil have DVB-T tuneren.
Af tictac
yakken skrev:En parabol er kun digital hvis du har en DVB-S dekoder med i det og sender signalet via HDMI til dit TV.

Panasonic PV70 eller Samsung Q97 kunne være nogle gode bud på et TV i din prisklasse. PX70 fra Panasonic er ikke nødvendig hvis du ikke vil have DVB-T tuneren.
Jeg har været ude og se på Panasonic 42PX70 i et panasonic center, men ekspedienten der solgte ikke PV70, men da jeg kan handle med forbrugsforeningen der foretrækker jeg den butik. Jeg ved godt at jeg kan købe tvet billigere over nettet, men jeg må indrømme at jeg ikke har så meget fidus til internet firmaer når det handler om store køb.

Mit spørgsmål, kan jeg benytte mig at PX70'eren selvom jeg modtager mit signal via TDC's yousee? Går jeg på kompromis med noget?
Jeg tror jeg er kommet frem til at jeg skal have en form for omformer til digitalt signal? Er det det der hedder et CA modul? Og hvor og hvad bør jeg købe?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du vil se kabel-TV digitalt skal du have en selector fra TDC (YouSee). Hvis du blot vil fortsætte med at se TV analogt, skal du ikke have noget ekstraudstyr. Du kan jo se om du synes at kvaliteten er for ringe og tage stilling til det bagefter. Du kan altid købe en selector bagefter.
Af tictac
yakken skrev:Hvis du vil se kabel-TV digitalt skal du have en selector fra TDC (YouSee). Hvis du blot vil fortsætte med at se TV analogt, skal du ikke have noget ekstraudstyr. Du kan jo se om du synes at kvaliteten er for ringe og tage stilling til det bagefter. Du kan altid købe en selector bagefter.
Super takker for svaret..

Jeg mener at have læst om en boks der skulle komme til januar?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er sandt. Samsung bliver vist leverandøren af den nye selector boks. Hvis dette er tilfældet er det muligt at du kan benytte samme fjernbetjening som følger med Q97 modellen, men det er kun en gisning fra min side.
Af mts
ellers hvis man skal se god kvalitet på sin fladskærm skal man da have TDC TV som køre og bredbånd :) det er total nice billede og man kan pause live udsendelser og spole tilbage hvis der er noget man vil se igen :)
Af jatak
tak for svarene. blir lidt klogere hver dag.

hvad med ejerne eler kendere til samsung LE40M86BDX, hvad synes i om at se fodbold på denne skærm?? vil den fungere optimalt selvom det er lcd?
Af cannavaro
En parabol er kun digital hvis du har en DVB-S dekoder med i det og sender signalet via HDMI til dit TV.
Nu har jeg selv parabol herhjemme, og har da også en fiks Digital modtager (Dvb-S), men jeg kobler det kun med Scart ind til tv'et. Nu ved jeg, at Scart er analogt, men har altid troet at parabol altid var digitalt?? Kan du muligvis forklare hvordan det hænger sammen.. Må indrømme, at jeg er forvirret :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Parabolen er muligvis digital, men da du jo konverterer det til et analogt signal i parabolen når den sender det via scart, så har du jo allerede smidt noget af kvaliteten væk.

Der sidder blot en DA konverter in din parabol som så ryger over i en AD konverter i dit TV så signalet ingen omdannes til et digitalt signal. Men i hvert led kan der introduceres støj, såvel som det kan fremkomme i selve kablet.