Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer.

Jeg leger med tanken om snart at skifte til et 4k tv. Men er især nervøs for ikke at kunne finde en skærm som levere et lige så godt tv billede (fra kabel tv) som jeg har nu.
Det er et sidste generations Panasonic plasma vt65 jeg har og gerne vil opdatere på et tidspunkt.
Ser primært flow tv, så er der jeg gerne vil have en skærm der kan levere.
Har altid syntes at plasma havde et mere naturligt billede end LCD som i mine øjne ofte har været ret kunstigt.

Syntes også at have set (kunstigt) billede på og oled hos bekendte, dog uden at vide om du har været kalibreret korrekt.

Så hvilket nyt tv levere den bedste tv oplevelse? Er mest til lg eller sony.
Billedet på OLED et lige så naturligt som det du har nu. Hvis du lige skifter profilen på dit VT65 til Dynamisk, så ser den nok også kunstig ud.

Et Panasonic FZ800 eller FZ950 vil nok passe fint til dig. Da menuerne er identiske, så vil det heller ikke være en omvæltning rent betjeningsmæssigt.
Når nu du er vant til plasma, så vil OLED være det rigtige valg til dig. Pt er det kun LG der producerer OLED paneler, og de sidder jo så i samtlige TV på markedet. De performer derfor ret ens hvad angår billedkvalitet. Den største forskel er styresystemet, hvor Sony og Philips kører Android, mens LG kører WEBos. Panasonic kører med Firefox/Myhome screen, som er forældet og "dødt". Køber man Android, er man lidt mere sikker hvad angår opdateringer. Bortset fra det, er der mange der mener at Sony AF8 og AF9 leverer det bedste billede. Prøv lige at læse testen her på FP af førstnævnte.?
Som ejer af nyt Sony, og tidligere OLED LG, så har du helt ret, menu systemet på LG er årtier foran, og tilsyneladende lærer jeg om flere og flere minusser på Sony skærmen, så et OLED LG må være et godt valg på system siden. Mit gamle OLED er ikke væk, bare rykket til andet rum :)