Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Schmidt85
Mangler lidt gode råd til en skærm til min PS4 Pro, og på trods af jeg er relativt teknik-kyndig er jeg bange for at købe for billigt og ikke udnytte "potentialet" i PS4 Pro'en.

Jeg har et sim-rig som jeg primært bruger til at spille GT-Sport. På nuværende tidspunkt er der monteret en "overskydende" 32" direkte på rigget, lige bag rattet.

Jeg ønsker en skærm der kan udnytte PS4 Pro'en. Jeg tænker at den min. skal være 42" og max omkring 55". Grunden til jeg ikke er SÅ fokuseret på størrelsen er at hvis den er "lille", lad os sige 42", kan den komme direkte på rigget, og hvis en større bliver for voldsom at sidde så tæt på, så har jeg mulighed for at montere den på væggen foran istedet.

Jeg er som sagt bange for at købe for billigt og ikke få noget der lever op til PS4 Pro'en i forhold til Hz osv., og hvad jeg kan læse mig frem til skal den også have HDMI 2.0 og ikke blot 1.4 som jeg kan se på nogen skærme?

Da det udelukkende er en skærm til PS må den godt være relativ billig, uden at være noget skrammel. Power kørte tilbud på "LG 55" 4K LED 55UK6500PLAAEN" i weekenden til 3.999 som jeg overvejede at springe på. Kunne det være en mulighed?

Har i forvejen et LG C7, som jeg er glad for, så derfor hælder jeg nok lidt til LG, men det er ikke et krav :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PS4 Pro adskiller sig fra PS4 ved at kunne køre 4K, men begge er i stand til at køre HDR. Hvis du køber en billig skærm, så vil HDR-oplevelsen med al sandsynlighed være ret dårlig, hvilket er lidt en skam. Hvis skærmen sidder på et rig, så har du ikke så megen glæde af den type panel, som LG'en benytter, da den primære force er brede betragtningsvinkler. Her vil et VA-baseret panel, som dem Sony og Samsung bruger på mange af deres skærme være bedre egnet, da sortniveauet er bedre. Nævnte tilbud på LG'en er i øvrigt udløbet, så den får du ikke til 4000 kr. længere.

En skærm velegnet til HDR fås desværre ikke helt til de penge du nævner. Den billigste (og stadig egnede) model er nok Sonys XE90, som er på vej ud af markedet. Den ligger pt. helt oppe i 10.000 kr. Skulle man kigge i Samsung-lejren, så ville Q7-serien fra sidste år være et bud, men den ligger også i samme prisleje. I det prisleje kan man lige så godt se på OLED alligevel.

Tilbuds-listen her på siden er ikke opdateret med de nye tilbud, så hold lige vejret lidt og se hvad der er at finde i denne uge.
Af Grandahl
Hvis det skal være LG kunne denne være en mulighed, den har HDR men som Torben siger er den ikke særlig god, men det er der ikke rigtig noget der er i denne prisklasse.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-4541859 ... ign-Priser

Denne kunne være en anden mulighed, den er med VA panel der giver bedre kontrast/billede, dog er betragtningsvinklerne mere begrænset. Samsung udmærker sig ved at de har lav imput lag til spil, der giver en lille forsinkelse.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-4563215 ... ign-Priser
Af Schmidt85
Fedt med nogle inputs allerede :)

Ja jeg tænkte nok det var lige lavt nok i forhold til prisen, og som nævnt så var det kun et weekend-tilbud, men turde heller ikke springe på det, da jeg lige ville være sikker på det var det "rigtige" til PS4.

Jeg tænker umiddelbart ikke at smide 10 pisk efter en skærm der udelukkende er til min PS4, har som sagt et C7 som stuealter, som jeg kunne bruge når det skulle være endnu bedre. Så et "mellem" alternativ ville være fint. Er ret sikker på at ALT vil være bedre end den gamle 32" samsung, jeg har på nuværende tidspunkt.

De 2 alternativer som Grandahl har fundet virker interessant - noget der taler for den ene frem for den anden? Altså om jeg skal give 4, eller 4.500 gør mig ikke så meget.

Det LG der var på tilbud i weekenden - er det bedre end ovenstående 2 alternativer? Mon ikke der kommer noget lign. hvis det er? Jeg kan sagtens leve lidt med min 32", så kan godt afvente til et godt tilbud kommer :)
Af Grandahl
Jeg ville selv have valgt den samsung af de grunde jeg skriver. Men vil du helst have LG, så ville jeg vælge en model fra i år. Generelt er det rimelig nemt med LG, de har deres 6,7,8 og 9 serie. Jo højere du kommer op jo bedre billede får du.
Af Schmidt85
Endnu engang tak for input til Grandahl. Jeg købte i går Samsung UE49NU7105 i Elgiganten da den nu var sat yderligere ned til 3.499.-

Til de penge gør den det fantastisk godt. Jeg er meget meget tilfreds! :)