yakken og MartinA: Det vil jeg helt sikkert tænke over i fremtidige tests. Jeg vil dog stadig tage lidt forbehold når jeg oplyser dem for det kommer jo også an på omgivelsernes belysning (farvetemperatur). Ligeledes snakker vi ofte om kompromisser. Jeg kunne jo godt opnå en rigtig dyb sort på 9830, men så kunne man ikke sondre de mørke nuancer - det gjorde f.eks. spil som Halo fra min eps bobs svære at afvikle.
Omvendt har nogle mere uerfarne folk dog også et lidt forkvabset forhold til indstilling på en fladskærm. Jeg havde f.eks. en ven forbi under testen, som - efter finjustering af skærmen - syntes, at der manglede lys. Han skurede så voldsomt op for lyset og kontrasten - alriiight, så har vi så en rumstation. =) Men sådan har nogle folk jo fået et lidt forkert indtryk fordi skærmene i butikkerne altid er alt for lysstærke.
Jeg skrev indstillingerne ned fra 9830, men jeg har fået smidt papiret væk. Jeg kan dog huske, at jeg både slog dynamisk kontrast, farveforbedring og DNR fra. Active Control (hed den det?) det lod jeg vist være på minimum, men omvendt kan det også være jeg slog det fra. Nogle af tingene skal forbedre farverne - men hvorfor hvis jeg får dem indstillet korrekt? Ligeledes med responstidskompenserendeteknologier - hvis skærmen er hurtig nok, så vil jeg da hellere undgå det fnidder den laver om bevægende objekter.
Jeg mener jeg satte farvetemperaturen på personlig eller naturlig og så skruede jeg ned for både lys, kontrast og farve i forhold til standardindstillingerne. Sharpness skruede jeg også i bund.
Der var stadig lidt forstyrrelse i billedet fordi jeg kørte analoge kabel-tv signaler, og jeg lod Pixel Plus systemet være aktivt - opsiderne opvejer ulemperne. Men omvendt, så er der også lidt forstyrrelse på nogle af kanalerne på vores CRT Tv.
TGSC: Det lyder rigtig smart - jeg kan godt se at de fortsat er lidt mørke. Det er typisk her om vinteren, hvor der ikke er så lyst udenfor. Jeg er dog ikke meget for halogenpærer - kan det gøre på anden vis?
Sidst jeg forsøgte mig med halogenpærer, fik jeg smadret nogle cd'er der lå på et bord ved siden af. Jeg tænkte, at jeg nok bare havde været uheldig, så jeg købte en ny lampe og pære og efter noget tid skete det samme. Denne gang lavede det nogle ærgerlige mærker i coatingen på en skærm - det var dog heldigvis min egen.
Jeg ved ikke om vi har klumper i strømmen

men nu er jeg nok bare en forsigtig gammel kone lige på det område.