Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ampro
Hej

Er der nogen som har haft mulighed for at sammenligne Philips POS9002 med Sony XF90, og har lyst til at sige hvilket tv de ville købe?

Jeg overvejer begge i 55", og lige pt. er prisen nogenlunde tæt (ved godt at Sony'et kan købes billigere i morgen i El Giganten)

Mvh
Af Grandahl
Jeg ville altid vælge OLED, allround er det klart bedre tv.. Når det så er sagt ville jeg nok vente til f.eks. Black Friday og købe et andet OLED end lige den 9002 der..
Brugeravatar
Af Pede8000
Ampro skrev:Hej

Er der nogen som har haft mulighed for at sammenligne Philips POS9002 med Sony XF90, og har lyst til at sige hvilket tv de ville købe?

Jeg overvejer begge i 55", og lige pt. er prisen nogenlunde tæt (ved godt at Sony'et kan købes billigere i morgen i El Giganten)

Mvh
Jeg ville vælge OLED, og Philips POS9002 er et fint eksemplar af slagsen. Du kan prøve at læse testen her på Flatpanels.

Den har dog Android "Smart" tv, ligesom Sony, det er langsomt, men det opdateres i modsætning til andre platforme i f.eks LG.

Du får virkelig meget TV for pengene.

Link: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 05461603#5
Senest rettet af Pede8000 07 okt 2018, 13:56, rettet i alt 1 gang.
Pos9002 understøtter dog hverken Dolby Vision eller HDR10+. Imho et stort drawback. Og hvis man planlægger at konsolgame en del på sit TV, så er det også et stort drawback at inputlag er ret langsomt sammenlignet med eksempelvis LGs og Panasonics OLED-modeller. Til gengæld er ambilight ret cool, så man får da også lidt ekstra guf med når man køber modellen. Det skal da ikke hedde sig at det bare er et skodfjernsyn. Det er sikkert ganske udmærket, men det ville være et fantastisk fjernsyn hvis Philips lige fik ordnet de her hængepartier.
Af Ampro
Endte med at købe det til 8000,- i Bilka. Det hænger i soveværelset, så det er ikke det "primære" tv i huset, så jeg regner med at jeg kan "leve" med diverse mangler :-)

Tak for svar i tråden.

PS: Forsøgte iøvrigt først at købe i Power Tilst, men de havde kun et eksemplar tilbage, og det var en returvare. De havde desværre ikke mulighed for at sælge det billigere end 8999,- (hvilket var samme pris som et nyt). Ikke så svært at vælge det "tilbud" fra :-)