Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mosegris
Hej, har fået købt mig et lg C8. Har haft det i 2 uger, men har lagt mærke til at skærmen “lyser” meget som forhåbenligt kan ses på billederne. Jeg har prøvet at sætte den i forskellige “modes”. Billederne er taget i film “mode” og filmen er på Netflix med Dolby vision. Er det en fejl på tv, eller ?? For vil da mene at på et oled burde der ikke være den slags lys.
Af mosegris
Beklager ?‍♂️
Vedhæftede filer
G1pBubznSCGmTzBtghfcIA.jpg
G1pBubznSCGmTzBtghfcIA.jpg (938.46 KiB) Vist 3903 gange
Af mosegris
2
Vedhæftede filer
nex5Lhd+QxSGebh8DhI4Yg.jpg
nex5Lhd+QxSGebh8DhI4Yg.jpg (999.96 KiB) Vist 3902 gange
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan ikke se hvad det forestiller. Hvad skal vi kigge efter? Hvilket materiale afspiller du? Har du skruet på nogen indstillinger?
Af Vasen
Umiddelbart ligner det blot HDR "lys". Specielt i mørke scener kan lys (f.eks fra en lommelygte) forkomme meget skarpt. Selv på mit XE9005 LCD må jeg ind i mellem knibe øjnene sammen pga skarpt lys.
Af mosegris
Det en film i 4k med dolby vision som afspilles over Netflix.
Den hvide sky, som er overalt det sorte på skærmen. det er tit i mørke scener der kommer den sky nederest på skærmen. Jeg har været inde og indstille efter en hjemmeside. Men skyen er der også selvom der ikke er en lommelygte.

Også på dette billede, hvor der kun er tekst. Vil jeg mene alt rundt om skulle være sort.
Vedhæftede filer
UlI3bOorSnCb+Bn16lPVsg.jpg
UlI3bOorSnCb+Bn16lPVsg.jpg (617.18 KiB) Vist 3872 gange
Af Vasen
Ja det ser noget ujævnt ud. Hvilken film er det? Og hvor langt henne i filmen.?
Af Grandahl
Dolby Vision