Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Salek
Hejsa, jeg har bestildt et 40x3500 fra Sony til 19kg.

En af mine venner har så idag fået sin 40V3000 Hjem, vi har så siddet og kigget på spec og samlignet disse to modeller mod hinanden, og vi kan da ikke se de store forskelle på disse to fladskærme..?!?

Er der nogle af jer kloge folk herinde, som evt. kunne hjælpe os og sige hvad der er af forskelle på disse tv udover prisen???

På forhånd mange tak.
Af Guru
Faktisk har X3500 vel Bravia Engine Pro, som skulle være en ny og mere kraftig billedprocessor.

Desuden kan digitaltuneren håndtere mpeg4 som bruges til komprimering af HDTV-kanaler.

Rasmus, når du tester X3500 kunne du så ikke lytte til blæser støjen også. Der er varierende meldinger om dette og da du jo nok har testet/lyttet til flere tv end de fleste af os alm. forbrugere, kunne din mening være fin at få med.
Af Salek
Tusinde tak for svarende.
Jeg læste den anmendelse du "Rasmus " sendte et link til, det er noget jeg kunne bruge til noget.
Kunne i så måske hjælpe mig med hvor man kan komme ind og se X3500 modellen?? Jeg var inde i ekspert, men de havde den ikke pt.
Jeg bor i Odense, og vi var vel stortset alle butikker :P
Hvis man måske kunne stille X op imod V i samme butik ville det være ekstremt rart at se forskellen på hvor stor betydning "Bravia Engine Pro" billedeprocessoren har på tv´et.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Guru skrev:Faktisk har X3500 vel Bravia Engine Pro, som skulle være en ny og mere kraftig billedprocessor.

Desuden kan digitaltuneren håndtere mpeg4 som bruges til komprimering af HDTV-kanaler.

Rasmus, når du tester X3500 kunne du så ikke lytte til blæser støjen også. Der er varierende meldinger om dette og da du jo nok har testet/lyttet til flere tv end de fleste af os alm. forbrugere, kunne din mening være fin at få med.
Ja, en fejl herfra. X3500 har Pro versionen og W3000 har EX versionen, som er den samme der sad i sidste generation af X serien (X2000).

Mht. håndteringen af mpeg4 (en af kodningsformerne til HD signaler), så gælder dette både for W3000 og X3500.

Jeg skal prøve at lytte lidt. Jeg ved ikke om der er forskel på 40, 46 og 52 mht. støj, men indtil videre er jeg ikke blevet generet af blæserne. Jeg har godt nok kun haft det oppe i en dags tid, så jeg skal nok prøve at bemærke det gennem testforløbet.
Brugeravatar
Af azrael
[quote="Salek"]Hejsa, jeg har bestildt et 40x3500 fra Sony til 19kg./quote]
19 kilogram af hvilket materiale? :p
Af skovsborg
Mht. til blæserstøj fra Sony's x modeller, så skulle der være kommet en update som sætter hastigheden betydligt ned på blæserne.

Kunne læse på www.hifi-forum.de at den kan spilles ind med et memorystick på serviceport som er bagpå.

Det var lige lidt info.

Mere kan ses på den tyske side hvis man søger på Sony. Der står en masse om det.