Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mht. styresystem, så syntes jeg, I de 2 dage jeg havde LG, at det fungerede super godt.
Har fra en del venner hørt, at Android er noget rod og ekstrem langsomt på tv, så den del er jeg klar over.

Jeg kommer til at køre et setup med en Nvidia shield, hvor Android fungerer meget bedre, end det gør på tv (højst sandsynlig fordi shielden har noget mere power)

Derfor er det udelukkende billede jeg går efter.

Men det lyder til jeg har gjort det rigtige valg ifht. at bytte det til Xf'eren.
Af Grandahl
Det ville jeg helt klart også have gjort rasmus. Og ingen tvivl om det ville blive XF, den er fra i år, men har også flere zoner, ligesom billedbehandlingssystemet også er bedre end den gamle XE.

At de så er de bedste LCD på markedet som Basto siger, er ikke rigtigt. Men gode er de.
Brugeravatar
Af bbplayer
rasmus.madsen skrev:Derfor er det udelukkende billede jeg går efter.
Når jeg valgte min skærm, var det billede først, og så håbede jeg at androidTV fungerede som mine gamle bokse, som ikke bruges mere, det gjorde det så ikke. Skærmen og billede, det er i top, selvom OLED stadig har sine fine sider, så er jeg allerede godt tilfreds her, har lidt bleed i hjørnet når lys er på max, det gør jeg så bare ikke og har ikke behovet, skærmen er lysstærk ift. OLED skærmen, så intet jeg græder over her.

Dog glad for at høre vi er enige om WebOS er det bedre, for der er der altså noget at lære, har stadig til gode at prøve Tizen mere en 5 minutter, og virkelig se om det er også er godt.
Vi har netop modtaget Sony AF9, som kører Android 8.0 (dog med en anden SoC end man bruger på XF90), så det bliver spændende at se, om det virker bedre end 7.0, som efterhånden er lidt bedaget. XF90 vil få opdateret sit styresystem på et tidspunkt, så selvom man måske synes, at 7.0 er lidt træls, så er der lys for enden af tunnellen.
Brugeravatar
Af bbplayer
Jeg har allerede søgt de mærkeligste sider igennem for en beta, eller noget som ligner :) Så lad os håbe den gør mere for tvet end jeg mener 7.0 har gjort som ny bruger.

Selvom jeg har brugt android fra tidlige HTC telefoner, så har Android været lang tid undervejs, det håber vi ikke skal gentages for AndroidTV og fordi producenterne simpelthen er for nærige når vi kigger på SoC som Torben nævner er lidt nyere den AF9 :)
Enig. De processorer man vælger at smide i disse TV er nærmest uddaterede før TV'ene rammer markedet.

Jeg synes ikke Android 7.0 gjorde noget for Android TV. Der var ingen nævneværdige forandringer og man stod tilbage med samme GUI, som har været med fra starten med ganske få ubetydelige tweaks. Stabiliteten er helt klart forbedret siden første generation, men man kan sagtens mærke på MediaTek 5891, at den ikke er så vild med, at man kører HDR samtidigt med at man forsøger at betjene interfacet. Jeg tror ikke, at Android 8.0 hjælper på dette, da det er et spørgsmål om hestekræfter, og forventningen er ikke, at 8.0 kræver mindre end 7.0.
Brugeravatar
Af bbplayer
Jeg tror du har fat i noget der, jeg må lege lidt mere med HDR på skærmen, for det er måske en del af grunden til at switch mellem billeder og apps, også resulterer i crashes, hvis jeg kommer fra HDR youtube og går på TV og vælger INFO+ knappen, så crasher android simpelthen.
Jeg har dog rodet med apps som giver mulighed for streaming via "Live channels" google app, og måske er denne med til at gøre tv ustabil men google apps? Det er simpelthen for dårligt at google ikke kan køre sikkert på AndroidTV platformen. Men jeg må nok eksperimentere lidt mere omkring de crashes jeg har set og husker hvordan det skete.
HDR kan i hvert fald godt være en grund, måske Chromecast i kombi med tv kanaler switch eller sån.
Af Basto
I den tid jeg har haft fjernsynet har det genstartet 3 gange... I løbet af 6 måneder, så det lyder da vildt at dit tv gør det så tit?
Men jeg bruger heller ikke Hdr youtube så meget.. Mere viaplay DR tv 2 play osv
Brugeravatar
Af bbplayer
Altså TIT, er ikke tilfældet, for nu er jeg vel at coool down, det er på plads, og jeg er lidt i en, bare se tv, så måske lidt roderi i weekenden, så kan jeg se nærmere på det. Har også kun haft det i snart en uge .
Jeg kan ikke replikere problemet på kommando, så derfor skal jeg altså lidt igennem de områder jeg prøvede, for at se hvad gjorde det udfald at den crashede.

Jeg skal nok vende tilbage, når jeg kan replikere det problem mere præcist, hvis muligt, eller om det bliver en random ting som sker.
Ikke her på AF9.

Android 8.0 er dog crashet her på AF9 da jeg prøvede at vise live-TV direkte i homemenuens genveje til enkelt-kanalerne. Den crashede så jeg måtte hive stikket ud.
Brugeravatar
Af bbplayer
Nu har jeg XF8596 :) Her virker 4K+HDR fint igennem indbygget cast, og ja, skummelt nok, så virker den almindelige youtube app på Sony tv, IKKE med HDR.
Jeg kan starte en Spiderman 4K HDR på youtube app, og den er i 4K. Gør jeg det på telefonen og caster til TV, så er det 4K+HDR, og man kan særligt se forskel i Spiderman dragten, når den sendes i HDR .

Så det er måske værd for flatpanels at teste samme sceneri på AF9, og se om i ikke også får 4K+HDR hvis i cast'r fra en android telefon, her er det så Oreo på mobilen.