Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hesten Allan
Hej alle her på flatpanels.dk

Jeg er helt ny her, men har dog læst købsguider og så videre, kigget og kigget på tv men kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal købe, man vil jo gerne gøre et godt køb første gang :)

Har kigget lidt på et Sony Bravia KDL-40W2000 , MEN er det TV overhovedet godt? Læste et sted en bruger anmeldelse på det, hvori ejeren skriver, at billedet er lidt i den dårlige ende på de analoge kanaler dog blev alt bedre da han erhvervede sig en DVB-T tuner; og her er jeg helt fortabt for jeg har da ret i, at DVB er en slags Digital billede sendelse, ikke?, så forstår ikke hvordan det kan gøre det analoge billede bedre på samtlige kanaler på hans TV ?

DVB-T er det ikke også forbeholdt almindelige tag-antenner, eller hvad vi nu skal kalde det ?

Håber i kan hjælpe mig med, at finde et godt TV.. Tv'et bliver nok mest brugt til lidt tv kiggeri i hverdagene og så ellers film og spil da jeg er meget entusiastisk når det kommer til film. :) Derfor vil jeg også meget gerne, at tv'et har en TOS-LINK tilslutning, eller digital lydudgang om i vil, og her falder min tvivl nu endnu engang på KDL-40w2000 synes det er lidt forskelligt hvad man læser sig til rundt omkring da jeg også fandt et sted der hævede, at den model kører med 100hz. :s

Håber i kan hjælpe en MEGET, MEGET fortvivlet ung mand.. ;;)

På forhånd mange gange tak. (Undskyld, hvis indlægget er lidt rodet, men det skulle lige gå stærk)
GLÆDELIG JUL.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
DVB-T er kun til luftbårne signalet og det vil sige DR1, DR2 og TV2 indtil videre.

Til alm. hverdags TV er det nok et Panasonic PV/PX 70 eller et Samsung Q97 du skal se på. Disse er begge plasma-TV og vil levere et bedre billede til analoge signaler.
Af Hesten Allan
Mange tak for det hurtige svar Yakken, men tror helst jeg vil have LCD og spørg mig ikke hvorfor.. Hvor meget mere strøm bruger et plasme TV ?

Hvad er det forresten galt med et LG tv ? Designet er da meget stilrent, og så er de billige. Lige nu har vi et midligtidigt i vores stue godt nok er det et 32'' men synes da billedet er okay :)

Faldt over disse to LG tv. :D

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382990

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=409799

Ellers har jeg overvejet en nyere model af Sony's Bravia.

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=406308
Af Nick_S
Mig bekendt kører w2000 ikke med motionflow + 100 hz. Det gør kun D3000 og X3500(Sony's absolutte topmodel).
D3500 kører heller ikke med det, hvilket er en skam da motionflow + 100 hz er at foretrække frem for Full HD hvis du spørger mig.

Både W2000 og D3500 er gode Tv'er. W serien er lige en tand bedre end D serien. Til gengæld er d3500 ret så ny, hvor w2000 er ved at have lidt rynker.

Er dit stofa tv signal egentlig kabel tv? For Sony kører nemlig med indbyggede DVB-T og -C tunere i de bedre modeller :)

Er ikke super velbevandret i faget endnu, men kæmper mig derop af :) Så indtil videre må jeg tage forbehold for fejl :)
Af Hesten Allan
Altså vi har kabel TV her, hvor jeg bor Skanderborg Antenne forening..

Så det andet Sony TV jeg linker til, altså modellen der hedder D3500 er altså et okay valg af TV hvis det er.. :P Skal helst ikke over de 12000,-

Nogen der kender noget til de LG tv jeg linker til, vil , som sagt gerne gøre et godt køb :D

Mange tak for din hjælp Nick_S :) Alt kan bruges når det kommer til LCD tv :D
Af Hesten Allan
Der må sgu da være mere hjælp, at hente herinde ?
Af Duncker
Du kunne jo starte med at læse de forskellige indlæg omkring de forskellige ting. Det gør de fleste andre og som næsten alle siger vil jeg klart foretrække et D3000 frem for 3500 og W2000. Hvor meget mere vil du vide? Hvis du sammenligner Sony og LG så vil jeg også igen foretrække et Sony men det er nok bare mig efter at have set dem begge.
Af Hesten Allan
Ville bare have mine spørgsmål besvaret, og det gjorde du meget godt.
:) Men hvad er forskellen på Sonys D3000 og D3500 ? Udover FULL-HD ?

Har læst rundt omkring på forummet, diverse købsguider og så videre, så rolig rolig.. !!!