Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg var I Power den anden dag og ville egentlig have købt Sonys XF90 I 65".

Ekspedienten jeg snakkede med sagde at jeg hellere skulle købe et LG 65SK8100, det kunne han lave til same pris, til trods for, at det stod til 10.000 kr. mere end 65XF9005.

Hans argument var bla. at LG har bedre sortniveau end Sony'en.

Det endte med at jeg nappede LG'en, men efter jeg er kommet hjem, synes jeg ikke rigtig det lever op til mine forventninger.

Der er stor sandsynlighed for, at jeg ikke har fundet de rette indstillinger endnu, men min største bekymring er egentlig, om han har solgt mig noget, som I virkeligheden er dårligere end 65XF9005.

Hvad siger folket, skal jeg retunere og bytte til SOny, eller burde det her LG være bedre?
Af Basto
Ærgerligt at du hoppede i sælger fælden.. Selvfølgelig vil de sælge LG frem for Sony.. De tjener mest på LG.. Sony er absolut bedst. Af de to. . Og du får et fantastisk fjernsyn.. Køb xe9005 eller xf9005 det er de bedste LCD tv på markedet.. Eller der er jo også Oled.. Jeg har selv xe9005 og er bare glad for det

Mvh Michael
Af Beckham
Basto siger det meget godt....jeg kender personligt ikke det konkrete LG tv, men tvivler meget på at det overgår XF90. Og ja...de er ofte glade for at sælge LG ude hos Power/Elgiganten.
Det var også lidt min fornemmelse efter at have fået det hjem og søgt lidt på nettet.

Jeg har ikke rigtig kunnet finde noget på den konkrete LG model, og det er vel sjældent positivt, at ingen anmelder det ;)

Men tak for svarene - må nok bare retur til Power og få byttet til XF90 :)
Af Basto
Jeg skal heller ikke gøre mig til dommer for hvad der er bedst, men ud fra alle de indtryk man har fået fra købere af de to Sony modeller herinde så siger det vist det hele

Mvh Michael
Af Basto
Men du ku også tage et kig på Oled nu hvor du er på jagt, ud og kig i butikken uden sælger i hælene, og. Evt prøve den du vælger i 30 dage hjemme i stuen

Mvh Michael
Brugeravatar
Af bbplayer
Hvis vi glemmer XF90 vs XF85 billede og ser lidt på resten af Sony funktioner, så er jeg personligt skuffet.
AndroidTV crasher alt for ofte, fjernbetjening er lidt for billig , der er manglende funktioner i selve brugerfladen på tv't. Det kan ikke argumentere sig ud af, hvis vi glemme billede, jeg er ellers godt tilfreds med billede og lysstyrke i XF85 som allerede er fint med IPS panel, og når jeg sidder i en 45grader vinkel, så er IPS klart bedst her.

LG WebOS er dog noget jeg drømmer om allerede, for der er allerede på dage, sket flere uheldige episoder med Sony AndroidTV , som kunne gøre jeg ville ønske det var WebOS istedet :)
Spørgsmålet er så om man går op i billede så meget at man kan ignorere det åbenlyse som Sony altså ikke har fået helt styr på endnu.

Ikke at jeg ville anbefale LG SK8100 :) , så skal du opå på LG OLED før det er værd at tale om.

Glemte jeg at skrive at lyden, opleves bedre på Sony end på mit LG OLED :) Det kan være nogle synes det er vigtigt.
Af Basto
Jeg har altid brugt logitech fjernbetjening,
Men nu du siger det så har mit android system genstartet 2 gange af sig selv efter at den har fået den nye opdatering..
Men men.. Jeg vil absolut vælge android da det er det system der opdateres mest og i længst tid.. Og som android tlf bruger er der mange fordele..
Og billedet på fjernsynet er bare så fedt på xe9005.. Og mon ikke det hele bliver rettet i næste update.. Og den ventede android Oreo 8.0
Brugeravatar
Af bbplayer
:)
Jeg ville nu hellere have noget stabilt og mindre opdateringer, end ustabilt og for mange rettelser, da de simpelthen ikke har checket kompatibiliteten ud, og sikret at AndroidTV apps nu også fungerer på platformen og ikke gør andre funktioner ringere end de er. Så kan være nok så glad for mange opdateringer, og ja, hvis trådstarter kun skulle vælge ud fra styresystem, så kunne jeg godt finde på at pege imod LG skærmen, for det har ikke svigtet og krævet genstart på noget som helst tidspunkt.

Da billede også er et argument, så må man overveje om man sætter eksterne bokse til, for selve styredelen er ikke god nok, selvom den kan bruges, så har ATV som ekstra boks eller WebOS som tvOS simpelthen bare mere at byde på.

Andre har så flot argumenteret at bruger man en ekstern boks er valget åbenlyst, og jeg er helt enig.
Af Aviax
Jeg har for nyligt købt 65XF9005 modellen, og det er virkelig et lækkert tv med kanon billede! Android fungerer rigtig fint for mig. Jeg har LG i stuen og synes bedre om den åbne platform hos Sony og Android, hvilket giver gode friheder :-)
Jeg kan kun tale godt for XF’eren.
Brugeravatar
Af bbplayer
Hey,
man skal altså bruge Android og de apps der er, for at se at det fungerer, det er ikke bare at skrue op og ned for volumen, og råbe i kor, det virker sgu bare....... Altså.... Her fejler enten Sony eller Google på AndroidTV platformen, vælg selv.
Af janbau
Jeg ville gå efter en god pris på måske 14000 kr. på denne Lg i stedet den burde Power han kunne lave en god pris på det er toppen af Lg led -

Bagbelyst hvor den du har fået er kantbelyst. Sk 8100 stod til 21000 kr. vanvittig pris .
Sk 9500 står til 27000 kr. er faktisk er over Oled C 8 i 65 Tommer. Pris- Så den burde du kunne få for 14000 kr.

Sk 9500
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-873461/

55 Tommer modelen kan fås til kun 8000 kr. denne uge.
https://www.power.dk/x/p-867621/?utm_so ... 18_dynamic

Den kunne jeg faktisk godt selv kunne tænke mig at prøve i mit soveværelse hvor der nu står et 47 Tommer Lg fra 2014

Men venter dog på en god pris på en Sony XF 90 helst i 49 Tommer da 55 Tommer lige er stor nok . Men det bliver nok en 55 Tommer da 49 tommer næsten aldrig lander på en god pris.