Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu køre jeg jo tv over Viaplay app'en og sidder lige og ser Tv2 News.
Der er en breaking news bar der kører en tekst.
Det hakker utroligt meget synes jeg når, når teksten panorere.
Er der indstillinger der kan udbedre det?
Den permenente tekst "Folketingets Åbning" står skarpt ligeledes gør billedet.

Synes også der er lidt når jeg ser fodbold at billedet halter en smule efter.
Det har ikke noget at sige om du kører via kabel eller Wifi. Den krævede båndbredde er så lav, at du sagtens kan trække det uanset hvad.

Men for lige at gøre det klart: Sport via streaming er en skuffende oplevelse uanset hvordan du indstiller dit TV, da du kun får 25 fps via streaming.
Jeg kan i hvert fald se at den samme tekst der kører i bunden på Tv2 News er langt skarpere når det går gennem parabolen frem for viaplay app'en.

Havde bare fået det indtryk at billedet ville være bedre når det blev streamet fremfor antenne/parabol.

Hvad er det bedste indgangssignal man kan få til et fjernsyn?

Har skiftet til POS9002 og synes de ser fine ud umiddelbart, dog synes jeg billedet er lidt uskarpt på fodbold.
Rasmusjc skrev:Jeg kan i hvert fald se at den samme tekst der kører i bunden på Tv2 News er langt skarpere når det går gennem parabolen frem for viaplay app'en.

Havde bare fået det indtryk at billedet ville være bedre når det blev streamet fremfor antenne/parabol.

Hvad er det bedste indgangssignal man kan få til et fjernsyn?

Har skiftet til POS9002 og synes de ser fine ud umiddelbart, dog synes jeg billedet er lidt uskarpt på fodbold.
Helt almindeligt husmands kabel-tv, eller måske parabol.
Jeg har Stofa, og der er en pænt stor forskel til diverse apps, i kabeltvs favør.