Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle
Det er nu tæt på 8 år siden, jeg sidst erhvervede mig et nyt TV, som jeg skrev lidt om her viewtopic.php?f=10&t=19328

Det har klaret sig virkelig godt, og været alle pengene værd, men nu er tiden inde til en rokade. (Eneste anke er faktisk at jeg syntes det er blevet ekstremt dårlig til fodbold, men det kan skyldes at fodbold i dag sendes i et andet format?) Hvor C8705 kommer ind i soveværelset, og 32” soveværelse TVet kommer på datterens værelse. Det efterlader så et hul i stuen :D

Jeg har efter flere besøg i Elgiganten, bestemt mig for at det skal være OLED, og at det er kommet ned til 2 modeller, som tiltaler mig. LG C8 OLED & Sony AF8. (Jeg har bestemt mig for at holde det i 55” da jeg kommer fra et 46”, og at det så ville give os en fin følelse af at vi også får et større TV) (Så kan jeg næste gang gå op i 65”)
Design er smag og behag, og eftersom vi mennesker, danner os en holdning ud fra vores handling, vil jeg uanset, blive tilfreds med designet. Lige nu tænker jeg, at AF8 er pænest, fordi foden er mere enkel. AF8 føles også bedre i fjernbetjening, menuopbygning og lyd. Jeg kommer til at bruge meget Chromecast og Apple TV så de 2 første punkter, er måske ikke så vigtige. Ja, og så vinder C8 selvfølgelig på pris.

Og så til spørgsmålene ;-)

• Er der nogle der vil skyde de 2 ovenstående ned, og sige et helt 3.?
• Hvad tænker i at AF8 55” vil koste på Black Friday?
• Nogen der har erfaringer med at købe de returnerede fjernsyn de sælger, fx i Elgiganten?

Ps. Skud ud til Rasmus og Torben for et kanon site, og en entusiasme, man sjældent ser!!! Tak!

/Madmartigan
Af de to vil jeg mene, at det er lidt hip som hap. C8 har lidt flere features og hvis du allerede har en ATV, så har du vel ikke SÅ meget brug for Chromecast (med mindre du har Android på fonden), hvor bevægelse er en smule bedre (uden så meget støj efter aktivering af motion systemet).
Har lige stået i en situation hvor mit Panasonic 55AS800 LCD TV , afgik ved døden og derfor noget før tid måtte se på TV og endte med de samme modeller som dig. Valget faldt på Sony 55 AF8 og må bare sige jeg er intet mindre end imponeret over kvaliteten på billedet. Har set cykelsport og Formel 1 samt alm. TV og det syntes jeg det gør virkeligt flot.

Har sydvest vendt
vinduesparti og selv med solindfald har jeg ikke haft problemer med at se billedet.
Torben Rasmussen skrev:Af de to vil jeg mene, at det er lidt hip som hap. C8 har lidt flere features og hvis du allerede har en ATV, så har du vel ikke SÅ meget brug for Chromecast (med mindre du har Android på fonden), hvor bevægelse er en smule bedre (uden så meget støj efter aktivering af motion systemet).
Jeg ser sport via Waoo appen og den skal igennem Chromecasten. Næsten alt andet ryger igennem Apple TV
Jeg har Iphone
FDP skrev:Har lige stået i en situation hvor mit Panasonic 55AS800 LCD TV , afgik ved døden og derfor noget før tid måtte se på TV og endte med de samme modeller som dig. Valget faldt på Sony 55 AF8 og må bare sige jeg er intet mindre end imponeret over kvaliteten på billedet. Har set cykelsport og Formel 1 samt alm. TV og det syntes jeg det gør virkeligt flot.

Har sydvest vendt
vinduesparti og selv med solindfald har jeg ikke haft problemer med at se billedet.
Fedt, tak for inputtet. Er virkelig bange for det går den dyreste vej ::l
MadMartigan1978 skrev: • Hvad tænker i at AF8 55” vil koste på Black Friday?
/Madmartigan
AF8 55" kan pt erhverves til 13999. Men! Sony har en ny OLED model klar som lander lige om lidt, AF9. Når den rammer handlen her indenfor nogle uger, så kommer vi nok til at se nogle gode tilbud på AF8, det er ikke utænkeligt at den ryger længere ned i pris og lander i samme prisleje som C8eren. Jeg tror 10.000 kr til Black Friday er et meget realistisk bud. Det samme tror jeg gælder C8eren, den kommer nok også til at ligge omkring de 10.000 kroner til Black Friday, og B8eren kommer nok en tusse eller to længere ned end det.

Måske er AF9eren også et bud? Designmæssigt kommer den til at følge samme stil som A1eren, hvor fjernsynet nærmest er designet som en billedramme med fod. Skærmen hælder derfor en lille smule. En betænkelighed ved Sony'en er dog at så vidt jeg har kunnet læse mig frem til her på sitet, så er der vidst blevet introduceret nogle bugs med en firmware update, men det er forhåbentligt noget Sony får rettet op på igen.
DemonTwisterz skrev:
MadMartigan1978 skrev: • Hvad tænker i at AF8 55” vil koste på Black Friday?
/Madmartigan
AF8 55" kan pt erhverves til 13999. Men! Sony har en ny OLED model klar som lander lige om lidt, AF9. Når den rammer handlen her indenfor nogle uger, så kommer vi nok til at se nogle gode tilbud på AF8, det er ikke utænkeligt at den ryger længere ned i pris og lander i samme prisleje som C8eren. Jeg tror 10.000 kr til Black Friday er et meget realistisk bud. Det samme tror jeg gælder C8eren, den kommer nok også til at ligge omkring de 10.000 kroner til Black Friday, og B8eren kommer nok en tusse eller to længere ned end det.
Også mine tanker, og et prisleje på 10.000,- er værd at vente på, når det gamle ikke fejler noget. Bare man ikke skal ligge i kø på gaden for at få det :p
MadMartigan1978 skrev:
Beckham skrev:Vær opmærksom på at sport via streaming aldrig blive super godt...
Så det bedste er igennem antenne eller parabol?
Viaplay via Apple TV er også forringet, eller hvad?
Jep...antenne\parabol er helt klart mere egnet til sport end streamingtjenesterne. Det er det samme med Viaplay via ATV. Altså...det kan jo sagtens ses, men kvaliteten er bare ikke på niveau med antenne\parabol.
Beckham skrev: Altså...det kan jo sagtens ses, men kvaliteten er bare ikke på niveau med antenne\parabol.
For slet ikke at tale om den delay der er ved streaming til vigtige kampe. Spændingen er jo lidt brudt, når man kan høre naboen sidde og juble eller ærgre sig over resultaterne et halvt minut før det sker på ens egen skærm :D
DemonTwisterz skrev:
MadMartigan1978 skrev: Måske er AF9eren også et bud? Designmæssigt kommer den til at følge samme stil som A1eren, hvor fjernsynet nærmest er designet som en billedramme med fod. Skærmen hælder derfor en lille smule. En betænkelighed ved Sony'en er dog at så vidt jeg har kunnet læse mig frem til her på sitet, så er der vidst blevet introduceret nogle bugs med en firmware update, men det er forhåbentligt noget Sony får rettet op på igen.
Ja det er da en mulighed, men er bange for at AF9 kommer noget over mit budget.

Hvis man køber et nyt Sony i dag, er de så opdateret, og klar, eller skal man opdaterer det selv? (Har dårlig erfaring med at opdatere fjernsyn, da mit C8705 gik helt i sort. De gav skylden at jeg havde opdateret over Ether kabel, istedet for at DL til en USB, og opdatere den vej O-O )
Der vil være sandsynligvis være nogle opdateringer når du starter op. Har været igennem det et par gange på Sony Android tv....har ikke givet nogle problemer her.