Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Djarnis
Hej

Jeg har brug for indput til købt af nyt TV. Mit budget er ca 10.000 og kunne godt tænke mig en 55". Min afstand til tv er 2,5 meter så jeg tænker 65" bliver for voldsomt. Tv skal primært bruges til sport, serie, film og tv. Designet betyder en del for mig.

Jeg er kommet lidt på bar bund efter jeg har snakket med et par sælgere der har frarådet mig at købe OLED da stuen tv skal sidde i får meget lys ind (Læs: hele min gavl er et stort vindue). Jeg er blevet rådet til at købe Samsung QE55Q7FNAXXC og LG 55SK8500.

Jeg synes nu begge er lidt for dyre når det ikke er OLED, eller er jeg bare helt galt på den?
Af henrik.yde
Nej, du er ikke galt på den. Der er INTET der slår OLED på billedkvalitet. Visse sælgere ønsker kun at sælge TV som udløser bonusser, eller giver en ekstra god avance. Har du 10000,- til en nyt TV, så køb endelig OLED. Det er pt kun LG der fremstiller OLED paneler, så om du vælger LG, Philips, eller Sony, så sidder der et LG panel deri.
Af Djarnis
henrik.yde skrev:Nej, du er ikke galt på den. Der er INTET der slår OLED på billedkvalitet. Visse sælgere ønsker kun at sælge TV som udløser bonusser, eller giver en ekstra god avance. Har du 10000,- til en nyt TV, så køb endelig OLED. Det er pt kun LG der fremstiller OLED paneler, så om du vælger LG, Philips, eller Sony, så sidder der et LG panel deri.

Heller ikke det store lysindfald som begge sælgere har kommenteret på?
Af Gromit
Lyt ALDRIG til, hvad sælgere siger. ALDRIG...!
Af henrik.yde
Du kan jo prøve dem efter hjemme i stuen. Det er korrekt at Samsung Q7 er særligt lysstærk, kender ikke til LGen. Men som sagt, OLED leverer det bedste billede, ikke mindst når det gælder HDR, derudover er der heller ingen problemer med sortniveau og betragtningsvinkler.
Af Djarnis
henrik.yde skrev:Du kan jo prøve dem efter hjemme i stuen. Det er korrekt at Samsung Q7 er særligt lysstærk, kender ikke til LGen. Men som sagt, OLED leverer det bedste billede, ikke mindst når det gælder HDR, derudover er der heller ingen problemer med sortniveau og betragtningsvinkler.
Hvilken OLED kan du anbefalde til omkring de 10.000?