Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af joeblach
Efter jeres anbefaling er jeg ude at se på denne Philips OLED.. men 230v stikket stikker jo ud bagfra.. hvad har de tænkt sig når man skal have den hængende? Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk
Af DemonTwisterz
Desværre er der mange af fabrikanterne der ikke tænker sig ordentligt om med stikkene når de designer deres printplader. Men det kan vel stadig lade sig gøre med det rette ophæng, den kommer bare til at hænge et lille stykke fra væggen. Jeg tror at Phillips ræsonnement er at det ikke betyder så meget, da fjernsynet alligevel bør hænge et stykke ude for at drage ordentligt nytte af Ambilight, så der lige er lidt plads til at lyset kan brede sig på væggen bagtil.
Af DemonTwisterz
Det kan man selvfølgeligt også :-) Lige et heads up, hvis det skulle have betydning. Du er med på at denne model hverken understøtter Dolby Vision eller HDR10+ ikke sandt? Derudover, hvis du skal bruge den til spil, den har laaaangsomt input-lag.
Af joeblach
DemonTwisterz skrev:Det kan man selvfølgeligt også Billede Lige et heads up, hvis det skulle have betydning. Du er med på at denne model hverken understøtter Dolby Vision eller HDR10+ ikke sandt? Derudover, hvis du skal bruge den til spil, den har laaaangsomt input-lag.

Den skal bruges til alm tv og Netflix
. Hvor læser jeg mere om Dolby Vision og HDR10+..?

Af DemonTwisterz
Ok, så burde det ikke være input-lag der afholder dig fra at slå til. Du kan google dig til info om Dolby Vision og HDR10+, det er nogle HDR formater som ikke rigtigt er slået igennem endnu og det er stadig usikkert hvor stor betydning disse formater kommer til at få. Så vidt jeg har forstået så understøtter begge disse formater statisk metadata som kan fortælle fjernsynet hvordan billederne skal gengives scene for scene og billede for billede.
Brugeravatar
Af Pede8000
joeblach skrev:Kan selvfølgelig bare købe et vinklet stik

Hvis du vil have gavn af ambilight, bør apparatet hænge ca 5-7 cm fra væggen. Derfor tror jeg de har medsendt dette stik. :)
Brugeravatar
Af karuso
du køber blot et forlængerkabel til elstikket, jeg købte et ved av connection, kan ikke lige huske hvad det hed, men kontakt dem, det er ikke noget problem. Hvis jeg finder ud af hvad det hedder, vender jeg tilbage.
Brugeravatar
Af C.O
Har du købt pos9002 ?

Kan sige dig der var vinkel- stik med til mit !
Brugeravatar
Af karuso
nej det var ikke den, det var et forlængerkabel som sættes i tv, som ikke fylder så meget
Brugeravatar
Af C.O
Ellers kig på det link du har lagt ind fra av- cables.
Neders ude til højre er der et stik til 49kr som du kan bruge.

Men det stik burde være med da det var med som original stik i min kasse med pos 9002
Brugeravatar
Af karuso
mit forlængerkabel hedderFLX-P1X3-1021: Flexson Forlængerkabel til Sonos Play 1, sort, 3.00 meter