Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TG80
Hej

Jeg er på udkig efter et tv til mit kontor / mancave. Størrelsen skal være ca. 50-55" og det skal stort set være så billigt som muligt. Jeg har aldrig ejet et LED/LCD tv, da jeg altid har sværget til plasma. (hvorfor stuens tv stadig er den sidste generation plasma som Panasonic lavede.

Anyway dette tv skal primært bruges til streaming af netflix og sport fra eksternt hdmi input. Hvad vil jeg få mest ud af; en ny skærm af de billigste der kan findes på tilbud til omkring 3.000 kr., eller en brugt LED til måske 1.500-2.000 kr., eller et ældre plasma til <1.000 kr.

Råd og kommentarer (gerne specifikke forslag) modtages gerne. :)
Af jng
Jeg købte i december 2017 et Finlux til mit kontor:
viewtopic.php?f=2&t=40811
Apparatet fungerer stadig fint. Finlux produceres af den tyrkiske virksomhed Vestel, der sælger tv'er under en lang række navne. Også mere kendte mærker som Philips, Panasonic osv. får/har fået produceret tv'er hos Vestel.
Af PeterD
TCL har dog fået udmærket kommentarer på deres nyeste 6 serie, som virkelig skulle levere et ok billed til prisen.

Jeg håber at FP vil teste skærmen fordi et kunne være interessant at se hvor meget kineserne har rykket sig OG samtidig er det fint hvis det stadig er muligt at få et nyt tv til en fornuftig pris..

Det er ikke alle som ønsker at betale 7-8000 kr + for et tv.

Ved godt at man typisk får hvad man betaler for, men det kunne være spændende at se hvor langt kineserne er nået.

Vi kender jo alle mærker som LG, Sony ,Samsung osv.
Af Supergris
Jeg kender ikke det nævnte Finlux, men til prisen kan det vel ikke gå helt galt, specielt ikke hvis der er returret.
Jeg har selv ejet Finlux, fra den tid hvor de var godt fremme med billedrørs-TV, men i mellemtiden har det skiftet ejere, så det har vist ikke så meget med det gamle mærke at gøre.
TCLén har jeg leget lidt med, og synes det er ganske fornuftigt, men hvis du har muligheden, ville jeg da selv tage ud og kigge lidt.
Billedkvaliteten ude i butikkerne er nærmest umulig at bedømme, men du kan se designet, byggekvaliteten og fjernbetjeningen, som måske kan give dig lidt hjælp til, hvilket du skal vælge.