Log ind med sociale netværk
22 sep 2018, 22:01
Lidt info om skærmen - jeg tror Direct LED betyder baggrundsbelyst og ikke kant.
https://www.displayspecifications.com/en/model/ed02121b
Ellers kender jeg ikke noget til TV'et.
https://www.displayspecifications.com/en/model/ed02121b
Ellers kender jeg ikke noget til TV'et.
Sony KD-43XF8599 (2018), Sony KD-65A1 (2017), Sony KD-55XE9005 (2017), Sony KDL-43W809CB (2015), Sony KDL-40NX710 (2010)
23 sep 2018, 17:07
Hvis du er film/serie-elsker, som fortrinvis ser TV om aftenen i dæmpet belysning, er jeg ret sikker på, du ikke vil blive helt tilfreds med dets forholdsvist dårlige sortniveau/kontrast, som er de egenskaber, der følger med, når der er tale om et IPS-panel, som dette TV er udstyret med...
Senest rettet af Supergris 05 maj 2021, 20:22, rettet i alt 1 gang.
23 sep 2018, 18:01
Hvorfor ikke spørge manden hvad var standard før dette?
Hvis man ikke kan se de små forskelle, så er det sgu da hamrende lige meget om sort er sort, eller der er de små forskelle hvor sort bliver lidt mere gråligt fordi det er fuldskærms sort. Altså skal manden sidde og kigge på en sort skærm, så kan han male en. Hvis man allerede synes om LG, så er det jo vejen frem, mener han Samsung eller Sony har været foretrukken, så er det den vej, så længe han finder korrekt panel som han havde før, da Sony også bruger IPS i nogle tilfælde.
Det som taler til sin fordel er DirectLED , der skal man dog se på antalt zoner, som flatpanels før har talt om, og dette er en stor skærm, så spørgsmålet er hvor meget der er af dem i en 6 serie model.
Hvis man ikke kan se de små forskelle, så er det sgu da hamrende lige meget om sort er sort, eller der er de små forskelle hvor sort bliver lidt mere gråligt fordi det er fuldskærms sort. Altså skal manden sidde og kigge på en sort skærm, så kan han male en. Hvis man allerede synes om LG, så er det jo vejen frem, mener han Samsung eller Sony har været foretrukken, så er det den vej, så længe han finder korrekt panel som han havde før, da Sony også bruger IPS i nogle tilfælde.
Det som taler til sin fordel er DirectLED , der skal man dog se på antalt zoner, som flatpanels før har talt om, og dette er en stor skærm, så spørgsmålet er hvor meget der er af dem i en 6 serie model.
25 sep 2018, 20:30
TILLYKKE med skærmen.
Jeg tror, det er et fornuftigt køb, du har foretaget dig, da der er intet, der slår tommer, så længe den grundlæggende billedkvalitet ellers følger tilfredsstillende med.
Er du tilfreds med den?
Hvad manden er vant til, kan da være bedøvende ligegyldigt!
Når man køber nyt, er det vel som regel gerne for at få noget, der er bedre end det gamle?
Hensigten er vel, at finde det produkt, der bedst opfylder ens krav og ønsker, indenfor det budget, der er til rådighed?
Grunden til, han spørger herinde, er vel, han ønsker at høre folks erfaringer?
Jeg har selv haft et TV med IPS-panel, som jeg senere blev nødt til at sælge, da jeg ikke kunne leve med grå bjælker, når de gerne skulle være sorte, når jeg så film, der var optaget i widescreen.
Om et TV har kantbelysning eller baggrundsbelysning, ændrer intet ved den grundlæggende billedkvalitet eller de egenskaber, der følger med den panel-teknologi, den pågældende skærm er født med!
Det kan have betydning for lysfordelingen, som bliver mere kritisk, jo større skærmen er, samt evnen til at gengive HDR tilfredsstillende, men her vil et IPS-panel aldrig blive rigtigt godt, pga. den manglende native kontrast...
Jeg tror, det er et fornuftigt køb, du har foretaget dig, da der er intet, der slår tommer, så længe den grundlæggende billedkvalitet ellers følger tilfredsstillende med.
Er du tilfreds med den?
Når man køber nyt, er det vel som regel gerne for at få noget, der er bedre end det gamle?
Hensigten er vel, at finde det produkt, der bedst opfylder ens krav og ønsker, indenfor det budget, der er til rådighed?
Grunden til, han spørger herinde, er vel, han ønsker at høre folks erfaringer?
Jeg har selv haft et TV med IPS-panel, som jeg senere blev nødt til at sælge, da jeg ikke kunne leve med grå bjælker, når de gerne skulle være sorte, når jeg så film, der var optaget i widescreen.
Om et TV har kantbelysning eller baggrundsbelysning, ændrer intet ved den grundlæggende billedkvalitet eller de egenskaber, der følger med den panel-teknologi, den pågældende skærm er født med!
Det kan have betydning for lysfordelingen, som bliver mere kritisk, jo større skærmen er, samt evnen til at gengive HDR tilfredsstillende, men her vil et IPS-panel aldrig blive rigtigt godt, pga. den manglende native kontrast...
Senest rettet af Supergris 05 maj 2021, 20:51, rettet i alt 1 gang.
25 sep 2018, 21:07
Supergris skrev:TILLYKKE med skærmen.Skal vi ikke blive enige om at der er ingen som kan vide mere om andre behov end personen selv, at tro du ved, hvad manden vil have, gør allerede at jeg trækker mig, for at tro du ved det hele om andres behov er virkelig en ommer.
Jeg tror, det er et fornuftigt køb, du har foretaget dig, da der er intet, der slår tommer, hvis den grundlæggende billedkvalitet følger tilfredsstillende med.
Er du tilfreds med den?
Spørgsmålet er vel altid, at finde det produkt, der bedst opfylder ens ønsker og krav, indenfor det budget, der er til rådighed, på bedst mulig måde?
Grunden til, han spørger herinde, er vel, han gerne ønsker folk skal skrive, hvad deres erfaringer er?
Jeg har selv haft et TV med IPS-panel, som jeg senere blev nødt til at sælge, da jeg ikke kunne leve med grå bjælker, når der skulle være sorte, når jeg så film, der var optaget i widescreen.
Om et TV har kantbelysning eller baggrundsbelysning, ændrer intet ved den grundlæggende panel-teknologi og de egenskaber, der følger med!
Det kan have betydning for lysfordelingen, som bliver mere kritisk, jo større skærmen er, samt evnen til at gengive HDR tilfredsstillende, men her vil et IPS-panel aldrig blive rigtigt godt, pga. den manglende kontast...
26 sep 2018, 00:32
Det er jo netop DIG, der udtaler dig om, hvad mandens behov er!
Han spørger efter råd, jeg svarer efter bedste evne, du belærer om, hvad der er godt nok til ham.
Grunden til nogen spørger efter råd, er vel fordi de ikke selv kender nok til emnet, men du ved åbenbart alt om ham, til at vide, hvad der er godt nok til ham, samt det nye ikke behøver være bedre end det gamle, og hvad han kan se eller ikke se.
Kom igen, for det er en ommer!
Uddyb gerne, hvor jeg påstår, jeg kender hele personens behov.
Hov, kunne du ikke finde det?
Det kunne jeg nu godt have fortalt dig, for det har jeg aldrig påstået, tværimod er det nøjagtig dét, du gør!
Det står ordret her:
"Hvorfor ikke spørge manden hvad var standard før dette?
Hvis man ikke kan se de små forskelle, så er det sgu da hamrende lige meget om sort er sort, eller der er de små forskelle hvor sort bliver lidt mere gråligt fordi det er fuldskærms sort. Altså skal manden sidde og kigge på en sort skærm, så kan han male en. Hvis man allerede synes om LG, så er det jo vejen frem, mener han Samsung eller Sony har været foretrukken, så er det den vej, så længe han finder korrekt panel som han havde før, da Sony også bruger IPS i nogle tilfælde."
Du skriver direkte, han skal holde sig til det, han kender, da det må være godt nok til ham!
Nok det dårligste råd, jeg nogensinde har hørt!
I stedet for at oplyse, at det taler til TVéts fordel, det har DirectLED, hvilket det ikke nødvendigvis gør, jævnfør mit tidligere indslag, så kunne du have slået panelet op, og fortalt, det er et af LG´s basic TV, der ikke har nogen form for zoneinddeling.
Han spørger efter råd, jeg svarer efter bedste evne, du belærer om, hvad der er godt nok til ham.
Grunden til nogen spørger efter råd, er vel fordi de ikke selv kender nok til emnet, men du ved åbenbart alt om ham, til at vide, hvad der er godt nok til ham, samt det nye ikke behøver være bedre end det gamle, og hvad han kan se eller ikke se.
Kom igen, for det er en ommer!
Uddyb gerne, hvor jeg påstår, jeg kender hele personens behov.
Hov, kunne du ikke finde det?
Det kunne jeg nu godt have fortalt dig, for det har jeg aldrig påstået, tværimod er det nøjagtig dét, du gør!
Det står ordret her:
"Hvorfor ikke spørge manden hvad var standard før dette?
Hvis man ikke kan se de små forskelle, så er det sgu da hamrende lige meget om sort er sort, eller der er de små forskelle hvor sort bliver lidt mere gråligt fordi det er fuldskærms sort. Altså skal manden sidde og kigge på en sort skærm, så kan han male en. Hvis man allerede synes om LG, så er det jo vejen frem, mener han Samsung eller Sony har været foretrukken, så er det den vej, så længe han finder korrekt panel som han havde før, da Sony også bruger IPS i nogle tilfælde."
Du skriver direkte, han skal holde sig til det, han kender, da det må være godt nok til ham!
Nok det dårligste råd, jeg nogensinde har hørt!
I stedet for at oplyse, at det taler til TVéts fordel, det har DirectLED, hvilket det ikke nødvendigvis gør, jævnfør mit tidligere indslag, så kunne du have slået panelet op, og fortalt, det er et af LG´s basic TV, der ikke har nogen form for zoneinddeling.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto