Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hilfiger skrev:Men er LED TV gode nok til at håndtere Hdr film?

Jeg mener at have læst at OLED er bedre.
Hvad er godt nok?
Nogle LED (LCD) TV er vel godkendte til at vise HDR fornuftigt, men de bliver aldrig de bedste af den simple årsag, at der benyttes en ekstern lyskilde, altså er der ikke "fuldstændig" kontrol over hver enkelt pixel!
HDR har desuden en del med kontrast at gøre, så på trods af, de er knap så lysstærke i forhold til LED, så giver det i princippet uendelige tal for kontrastforholdet, det også en fordel her...
Aviax skrev: Men når jeg så får kassen pakket op, og skal have strømforsyning sat til, så er der 2 stk med, som skal ned i adapteren.. Henholdsvis en der står 16A 250V på og en med 10A 250V på .. Hvilken skal bruges?
Lige meget - den ene er godkendt til 10A, den anden til 16A. Jeg håber ved gud ikke at TV'et kan bruge 10A (2500W) O_O , så brug, som det er skrevet, den der passer dig bedst. :)
Mange tak for svar! :-)

Jeg sidder netop og leger lidt rundt med de nye menuer osv, og synes godt nok at ikonerne på Home skærmen er en smule uskarpe.. Jeg har netop indstillet tv'et efter indstillinger fra avforum (https://www.avforums.com/review/sony-kd ... nchor49976)

Nogle hjælp til, hvordan det kan stå knivskarpt?

Yderligere, så prøvede jeg at smide en 4K video af noget fodbold på fra Youtube i går (direkte via tv'et), men synes godt nok det hakkede en del og kørte ikke flydende. Har fiber fra Waoo (300/300)
Hej igen,

Jeg har netop set at Power har 65XF9005 til 11.111kr den kommende uge, så overvejer kraftigt at levere mit XE90 tilbage i Elgiganten og så købe den nye model for kun ca 1000 kr mere.

Ville I gøre det, hvis I havde muligheden? Så får man den bedre processer, flere zoner osv. Noget der taler imod at gøre dette? :o
Aviax skrev:Jeg har netop set at Power har 65XF9005 til 11.111kr den kommende uge, så overvejer kraftigt at levere mit XE90 tilbage i Elgiganten og så købe den nye model for kun ca 1000 kr mere.
De tilbyder jo 30 dages prøve tid, så du har bare prøvet og fortrudt, du skal nok ikke forklare du løber hen i power og køber et andet :)

Så du skal bare se og komme afsted, nyere model , så er det ikke så meget mere? Jeg ville da gøre det hvis transport og penge ikke er et problem.
Mange tak for jeres svar. Jeg udnyttede muligheden og har afleveret XE90’eren retur og har netop hentet XF90 :) :) :)

Jeg fik en kalibering med, så den rapport har jeg fået. Synes dog den er lidt svær at læse og forstå, hvis nu man en dag skulle indstille tv’et efter den igen?

Andet I vil anbefale mig gøre med dette nye lækre tv for, at få allermest nytte ud af det? :p
Tillykke med opgraderingen :)

Jeg mener ikke alle værdier står på denne rapport? Måske scanne den og lægge info op her, så andre kan se hvad du nu har fået, mener vi har set dem før, så måske god sammenligning på rapporten og måske en flatpanels kommentar på hvad du skal bide mærke i på din nye Sony skærm, der er nok nogle custom indstillinger som du skal skrive ned, eller tage billeder af med mobilen og så gemme billeder.
Måske skal du selv kopiere til andre HDMI indgange, det ved jeg ikke men det kan man på LG skærme.
Nej, det ligner det heller ikke. Jeg får lige taget billeder, og uploadet dem her i tråden.

Jeg kan se, at flere billede tilstande vidst har fået kalibrering. Biograf Pro, Standard mv. har nye værdier (sammenlignet med, hvad jeg kan huske fra XE90'eren.
Er det normalt, at alle bliver indstillet?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8