Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa. først og fremmest, tak for et glimragende forum.

har først forsøgt at lede lidt rundt herinde efter hjælp til mit problem, men det skifter jo desværre ofte hvilket budget og skærmstørrelse folk søger rådgivning til, så derfor endnu en "hjælp søges" tråd, håber i klarer det... :-)

nuvel..
de gamles B&O avant CRT tv er afgået ved døden og de søger derfor et nyt fladskærms tv (eneste krav er at det under ingen omstændigheder må være fra Struer)

størrelsen skal være 32" og prisen max. 10 kilo.
De ser fjernsyn via noget analogt kabel halløj og har derudover en KISS harddiskoptager tilsluttet, hvilket det nye fjernsyns specifikationer gerne må passe til :-)

De har kigget specifikt på NAD's 31a1 i hifiklubben og den ligger vist pt. i fører position.

Har dog personligt aldrig rigtig hørt noget til hvodan NAD's fjernsyn er og vil derfor høre om der pt. er et bestemt TV man bare skal se i denne prisklasse og størrelse...

håber i kan hjælpe..

og glædelig jul :-)
Af Peter VTEC
Nu har jeg ikke set den specifikke NAD model du beskriver, men generalt vil jeg pege på et Sony TV når det skal være et LCD fjernsyn.
Jeg synes de laver de bedste LCD TV ;) , tag evt et kig på den der hedder Kdl-32d3000 eller modellen nyere Kdl-32d3500 men som ikke har Motionflow teknikken desværre.. men stadig godt Tv.
Af Nick_S
Philips 32PFL9632D ville heller ikke være et dårligt bud på et vildt lækkert 32" TV.

Mener bestemt at D3000 og 9632D er to enormt gode bud (selv de to jeg endte med at vælge imellem da jeg skulle vælge for en lille uge siden(tog philips'en :)))
Af weller
Hej

Uden at have set nad'en, vil jeg heller ikke mene det er noget du skal se på. Specielt ikke hvis B&O er udelukket, da nad'en nok lægger mere vægt på design og lyd, end producenter som sony og panasonic.

Blandt de bedre alternativer er Panasonic 32lx70 og Sony 32d3000 som nævnt. Sony'en skulle have lidt flere indstillings muligheder, hvor panasonic skulle være nem at betjene out-of-the-box. Kig evt. også på panasonic 32lx700. Samme billede som 70'eren, men lidt bedre lyd osv.

Desuden skulle der gerne komme en ny generation fra panasonic omkring marts/april, men det er jo ikke sikkert de kan eller vil vente så længe.

Mvh :)
Brugeravatar
Af azrael
Tør man spørge, om det med de 32" kommer af pladsmangel? Ellers ville jeg da helt klart smide et Panasonic TH-37PX70E ind i mixet. Det er et plasma-tv og udmærker sig ved at være særlig god til analogt tv.

Ellers synes jeg også, at Sony KDL-32D3000 er et godt bud. Bare pas på, at I ikke bliver narret til at købe en af de der særmodeller, som man finder alle mulige steder, såsom KDL-32D2810 hos Expert og sligt.
Af jannissen
Jeg har et 32" NAD A2 panel. Jeg kan kun sige at designet er fedt og at de digitale kanaler står knivskarpt. Jeg valgte at investere i højtaleren der kan købes separat. Lyden er acceptabel og betydelig bedre end de 10 watts højtalere de fleste paneler kommer med. Der er desuden en række tilslutningsmuligheder og så kommer panelet med 3 forskellige tunere indbygget.

Prisen er jo lidt højere end de 10.000, men har du et sæt gode højtalere, så skal du finde en tusse mere for at få dette panel.