Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hypre
Jeg har været her på siden i noget tid som 'lurer' og har læste en del om de forskellige teknologier. Jeg har for nyligt returneret en fladskærm da homogenheden i skærmen levede ikke helt op til min forventninger.

Da jeg har tænkte mig at spar lidt penge ved at købe over nettet, ville jeg gerne ved hvilken mærke er bedste til at vise en 'lige' billede. DVS har ry for ikke have så lidt clouding som muligt.

Jeg kigger hovedsaligt på Samsung LCD 40" + lige for tiden, men har også set en del er glad for Panasonic PV serien her. TVet skal bruges til Xbox360/Playstation3 og Film med lidt dagligt dag brug af antenna. Kigger omkring 10000 - 13000, helst på den lave ende. men meste vigtig for mig er at når billede baggrund bliver sort at TVet har et jænt 'sort'.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsungs TV har desværre et dårligt ry mht. clouding, men hvor udbredt det er i alle deres modelserier ved jeg ikke. PV70 har jeg ikke hørt noget om mht. inhomogene områder.

Det M87 vi havde til test fejlede ikke noget, men vær opmærksom på at TV gengivelsen ved analoge signaler ikke så god som på PV70.