Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

ThomasT1976 skrev:Overvejer dette TV, men er Android så ulideligt på tv, som det antydes flere steder?
Jeg vil ikke mene at Android er en deal breaker.
Det er ikke det hurtigste dyr i skoven, men det fungerer egentligt ok, efter den sidste opdatering. Der skulle komme en opdatering til Oreo snart. Det bliver bedre.

Ellers et meget fint TV. Jeg fortryder bestemt ikke.
Hej flatpanels brugere. Jeg fik for ca 3 uger siden dette udemærkede tv ind af døren, jeg skifter det ud fra et 10 år gammelt samsung serie 7 lcd tv. Jeg syntes dog ikke at det helt lever op til mine forventninger, mit problem er at jeg syntes at billed kvaliteten er mindre god end hvad jeg har læst og set af anmeldelser. Det som der er mit hoved/største problem er slør omkring kanter på ting der bevæger sig, det kan være en bil der køre, det kan være hænder, ben og folk der bare drejer hovedet, det gælder både i SD, HD og ultra HD/4K, HDR, jeg har fulgt flatpanels kalibrering og det blev da lidt bedre, farvene står mere rigtigt efter jeg har kalibreret. Jeg bruger den indbyggede Netflix app med 4K abonnement og streamer ellers DR via chromecast, jeg oplever det også i youtube, men der er det meget skiftende. Når jeg afspiller Blueray film i fuld HD 1080P 24HZ fra min ps4 oplever jeg det også, men der er det ikke så slemt, men jeg vil gerne tilføje at på mit gamle samsung tv står det altså mere klart/rent i billedet. Er der andre der oplever det samme som jeg ? og findes/kender i evt en løsning på det ?
Hej Dennis!
Jeg kan ikke genkende din beskrivelse. Jeg oplever et meget homogent billede, også ved bevægelser.
Prøv at slå ALT fra under indstillinger af bevægelses- "forbedrende" tiltag.

Ellers ville jeg mene at det måske var din internethastighed ved streaming, men når du også oplever det ved afspilning af BD er det ikke det.

Jeg kan tilføje at jeg kommer fra et ganske OK Panasonic Plasma, og derfor er jeg lidt kræsen.
karuso skrev:så er der en ny opdatering
Fedt mand! Ved du havd den indeholder? Der er ikke noget på hjemmesiden.
Hvis du går ind i udgivelse noter står der dette :

Software history – Philips 2K17 6412/6482/7002/7502/8102/8602/9002/973/873 ranges
TPM171E _ 003.001.012.000 – Date: 2018/09/17
- Improvements for screensaver with TXT-subtitling on OLED devices
- Improvements for system stability
- Improvements for standby mode
- Improvements for AL style in slideshow
- Updated translation string database
Gaaaaaaab, men der da et lyspunkt: Man slipper for at den beder om et tryk på fj. betjening efter 2 min på text- tv.....
:) Venter i spænding. Har det løst dit problem m tekster?
Så har jeg sat Philips i gang igen med undertekst problem via tekst-tv !
Jeg spurte også lige til deres problem med hbbtv og her er deres svar :

Mht. HBB TV-sagen undersøges den for øjeblikket i samarbejde med DR for, at forstå grundårsagen og fjerne denne grundårsag. Derfor forsikre vi jer, at der teknisk intet er galt med dit TV, og at der bliver analyseret noget, der er aktuelt.

Vi beklager for udlejligheden og håber snart at se nogle fremskridt.
De nævnte ikke noget om HDR10+ og Android opdatering til 9002?
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 36