Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mts
Hej jeg skal ud og have mig et nyt tv til stuen. det skal bruges til at se alm tv fra stofa,og DVD film, det skal også kunne tilsluttes en computer via vga, s-video eller dvi. jeg har planer om at skaffe mig en ps3 på et tidsunkt, så det vil være rart hvis det også var godt til spilleri.

jeg skal have det op at hænge i et hjørne på en eller anden måde eller dvs. det må godt hænge flat på en væg men det skal kunne trækkes ud s det kan få en vinkel på ca. 45 grader. jeg har set lidt på vogels EFW6345 som skulle kunen klare dette.

se afstanden er omkring 3 meter. så jeg vil tro det er mellem 37-42" jeg skal lede efter et.

jeg har hørt utrolig meget godt om Panasonic 37px70 og jeg har også selv set det, og syntes det har et meget flot billede. men omvendt igen så har jeg altid været mest til lcd, nok mest fordi der ikke er forbundet så mange risici med det. her tænker jeg på burn in ved plasma.

jeg håber i kan komme med nogle gode bud på et tv der passer til mine behovs. prisen må max være 10.000,- helst lidt under :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu ryger den her artikel snart op som sticky på forsiden... ;)
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

PS3 spil på et plasma-TV er helt fint. Ingen problemer dér. Hvis skærmen ikke skal bruges som substitut for din PC skærm og du derfor ikke skal sidde og redigere Excel-ark og skrive i word i flere timer, så er der intet i vejen for at vælge plasma.
Senest rettet af Torben Rasmussen 16 dec 2007, 18:10, rettet i alt 1 gang.
Af Nick_S
Plasma er bedst til at se TV og DVD osv på. Men hvis det skal bruges til at spille på/tilsluttes til computeren vil jeg personligt nok anbefale LCD ja.

Såfremt du kunne skrabe lidt ekstra sammen ville jeg voldsomt gerne anbefale dig 40" modellen af Sony's D3000 (11.500). Hvis ikke skulle Samsungs M87 også være super nice at bruge som tilslutning til PC og især til konsol gaming :) (Fås til lige under 10k)
Af mts
altså jeg skal jo ikke side og spile computer på skærmen eller surfe på nettet. men hvis jeg nu lejer en film på sputnik vil jeg jo gerne kunne se den, eller hvis der er noget på dr vil jeg også gerne se det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan du sagtens benytte et plasma-TV til. Jeg ville nappe det PX70 du har kig på uden tøven.
Af mts
hvad er forskellen på en 37px70 og en 37pv70? er det kun DVB-T der er forskel?

har nemlig set på et her: http://www.ppradio.dk/214-147-211-plasma.htm der er godt nok kun 500,- forskel... men jeg kommer jo aldrig til at kunne bruge DVB-t når jeg har stofa?