Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle her på FP,

Jeg har længe gået med den tanke om at købe et nyt fjernsyn, og jeg er i mellemklassen, 4K, HDR, 65" tommer rækken.
Men jeg står altid i sidste ende og tøver, da jeg ved at markedet konstant er under forandring rent teknologisk, men også at producenterne tit stopper med at support af tidligere software.. Hvilket man ikke kan komme udenom? Eller hvad? Er det her et AndroidTV ville være et godt køb?

Derudover er mit primære spørgsmål.. Hvornår på året vil man kunne købe det bedste tv, til den laveste pris?

bedste hilsner,
playerless
Der er altid noget nyt på vej, så synes ikke rigtig man for alvor kan finde et optimalt tidspunkt at købe på. Det er korrekt at Android tv er det eneste som so far bliver opdateret fra år til år af producenterne, omend udrulningerne af nye version ikke just går stærkt. Så hvis den del er vigtig ville jeg nok bare vælge en ekstern media box ala Apple tv.

Prismæssigt skal du købe sidst på året eller starten af det nye år. De nye modeller kommer som regel fra marts\april og frem efter. Og jo tættere vi kommer på release af de nye modeller jo billigere bliver de gamle jo som regel. Derudover kan der også være gode tilbud at hente på Black Friday. Med den konkurrence der er mellem Power og ElGiganten dukker der dog også gode tilbud op i løbet af året. Power har f.eks. lige haft Sony's nye XF90 nede i 12k.
Jeg er glad for at du nævner en ekstern medie box, da jeg selv har overvejet NVIDIA Shield TV, har du selv nogle erfaringer med denne?
Nu siger du sidst på året, er det hele sidste kvartal, eller dec/jan?
Jeg sad også oppe til sidste black friday, og jeg blev ret skuffet i forhold til dette, da mange af de nævnte steder faktisk havde hævet priserne.. ret skuffende black friday.
De tidspunkter som historisk har vist sig at være gode, er ved butiks åbninger eller jubilæer hvor der er kø tilbud, så er det jo bare at sætte sig for at have en bil til rådighed, sikre sig prisen er i bund, og køre når der kommer et tilbud,

Tror endnu ikke der er nogen sider som holder styr på sådan information, så du skal selv checke op på hvornår de forskellige centre åbnede i Danmark.

Alle andre slagtilbud og BF tilbud er nok aldrig gode nok, og som du siger, de har til dårlig vane at sætte priserne op lidt før, mener loven siger 5 uger før de er godkendt som tidligere pris, og så hjælp et BF tilbud igen hvis den koster det samme som sidste uge i power :(

Omkring nye opdateringer, så er Android hardware jo ikke bedre end tv't det sættes til, og samme med ATV. Vi står endnu engang og er ved at opdatere hardware og tv opløsning, selvom det er tidligt, så har ingen bokse 8k, eller HDMI 2.1 support, så du skal alligevel købe nyt om 1-2 år, hvis dette er noget du vil have understøttelse af.