Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Krusty
#2 Og så skal du lige betale fragt, told og moms for at få den her til DK, når det er fra USA..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Essentielt er anmeldelsen jo blot en række billeder af skærmens ydre - jeg savner lidt mere objektive bedømmelser af billedkvalitet og lyshomogenitet.
Af Copenhagen[DK]
Tror virkelig her er tale om en perle.
Specs:

Opløsning: 1920x1200
Reponstid: 16ms(6ms Grey-to-Grey) / 12ms (Motion Picture Response Time)
Max horizontal view angle: 178
Max vertical view angle: 178
Perfect motion selector: (Standard, Dynamic, Movies, Photos, Action Game and Racing Game)
Alt i connections bl.a HDMI input
Opfylder den nye TCO '06 emissions standard samt EPA Energy Star 4.0

Nå, men skærmen er bestilt, koster lidt over 6.400 kr her i DK !!
Af Langmack
Copenhagen[DK] skrev:Tror virkelig her er tale om
Nå, men skærmen er bestilt, koster lidt over 6.400 kr her i DK !!
Sig ENDELIG til når du har købt den, vil meget gerne høre din mening om den. Jeg er også på vippet til at købe den.
Af Langmack
Nå, jeg kunne ikke vente. O_O

Den er hermed bestilt
Af Copenhagen[DK]
Langmack skrev:Nå, jeg kunne ikke vente. O_O

Den er hermed bestilt
Ja, men du kan jo også altid gøre brug af de 14 dages returret hvis den ikke lever op til forventningerne.
Af Langmack
Jeg køber den gennem mit arbejde som er en fysisk butik, så nej desværre :)

Men håber på det bedste.
Af Copenhagen[DK]
Nå, jeg var oppe at hente skærmen idag på posthuset, men da det er en julegave til min søn bliver kassen først åbnet juleaften. Er dog ikke særligt begejstret over det jeg har set indtil nu:

Kassen er temmeligt ramponeret. Ser ud som om den har været kastet godt og grundigt rundt ... flere gange. Det er meget tydeligt at den har været åbnet før. Der er gamle rester af klar tape og kassen er ikke lukket ordentligt. Værst af alt, produktionsdatoen afslører af skærmen er 8 måneder gammel.

Mit bud er at en hel del "købere" har haft fingrene i denne skærm og er endt med at sende den retur. Glæden ved at købe noget der skulle have været absolut high-end og spritnyt er røget fløjten. Er allerede nu 100% sikker på at jeg også ender med at sende den retur, uanset hvad min søn mener. Har lige bestilt en Samsung 2232BW som backup.

Mener ikke at butikken kan være bekendt at sende denne gang lort afsted, der er trods alt betalt 6.400 kr for den.
Af weller
Copenhagen[DK] skrev:Nå, jeg var oppe at hente skærmen idag på posthuset, men da det er en julegave til min søn bliver kassen først åbnet juleaften. Er dog ikke særligt begejstret over det jeg har set indtil nu:

Kassen er temmeligt ramponeret. Ser ud som om den har været kastet godt og grundigt rundt ... flere gange. Det er meget tydeligt at den har været åbnet før. Der er gamle rester af klar tape og kassen er ikke lukket ordentligt. Værst af alt, produktionsdatoen afslører af skærmen er 8 måneder gammel.

Mit bud er at en hel del "købere" har haft fingrene i denne skærm og er endt med at sende den retur. Glæden ved at købe noget der skulle have været absolut high-end og spritnyt er røget fløjten. Er allerede nu 100% sikker på at jeg også ender med at sende den retur, uanset hvad min søn mener. Har lige bestilt en Samsung 2232BW som backup.

Mener ikke at butikken kan være bekendt at sende denne gang lort afsted, der er trods alt betalt 6.400 kr for den.
Det er så trælst når sådan noget sker. Mener ikke engang det er lovligt. Hvis de sælger en vare som ny, så må den sku ikke have været brugt. !:( Ikke engang åbnet for kassen, ellers skal de informerer om det, eller sælge den som demo-model. Det er noget der hedder den loyale oplysningspligt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Selvfølgelig må den være brugt. Hvad tror du butikken gør med de ting der kommer retur indenfor de 14 dage som købeloven garanterer dig? Hvis skærmen ikke fejler noget og er i "væsentlig samme stand" så betragtes den som ny.

Ellers blev det vist ret hurtigt en dårlig forretning at have en internetbutik!
Af Copenhagen[DK]
Ja selvølgelig må de det, men når "lortet" har været frem og tilbage flere gange siden skærmen blev pakket i marts 2007, så bør skærmen få "Demo" status og prisen bør reduceres tilsvarende.

Alternativt vil der bare seke det samme hvergang; de skuffede modtagere vil fortsætte med at sende den retur indtil den bliver forældet og mister betydeligt værdi.

Nå, den får en chance. Kassen bliver lukket op d.24/12 og skærmen bliver testet op mod Samsungs 2232BW. Så må vi se hvad der sker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Held og lykke med den. Vi hører naturligvis gerne om dine erfaringer bagefter.