Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lnielsen
Er der nogen som har set LG Wallpaper 65 W8 til salg nogen steder? Det burde vel for længst være kommet til salg, men jeg synes ikke at man har hørt noget videre om det hverken af test eller salgssteder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
LG fastholdte, at den var udgivet, men vi kan heller ikke konstatere, at den har ramt butikkerne endnu. Mit gæt er, at de vil af med W7 først.
Af Coolsmarti
Så havde jeg sgu nok bare købt 2x W7 + en soundbar. Vild pris.
Af ThomasG
Heysan

Jeg får mit leveret snart, men vil lige høre om der er nogle som ved hvilket beslag som kan bruges til soundbaren til vægmontering?

Pft.
Senest rettet af ThomasG 24 okt 2018, 23:33, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bbplayer
Det tror jeg ikke du skal bekymre dig om, hvis LG stadig tager ansvar for opsætning på væggen, så er det jo nok en del af prisen, at beslag følger med i kassen og de sætter det op.
Derimod så mister du garanti har jeg fået fortalt, hvis du vælger selv at sætte det op, da den kræver særlig håndtering. Måske har du fået andet info?

edit: Det må være fra lancering af W7 :) Jeg kan intet finde om garanti problemer eller at LG installerer denne skærm, så måske gammel historie , synes bare det var for nyligt forklaret.
Af lnielsen
ThomasG hvilken model har du bestilt W7 eller W8? Og følger der automatisk opsætning af skærmen med? også hvis du køber over internettet?
Brugeravatar
Af bbplayer
Ok, jeg har simpelthen slået manual op, og der følger ikke companion wall mount med i boksen ;(

Dette er så det LG selv nævner:
Companion Box (AV box) Wall mount
(Depending on model) W7AW
Af ThomasG
Hey alle sammen.

Det er købt med montering og det er W8 . Jeg kan nemlig ikke finde noget som helst på nettet med beslag. Jo det der står i manualen som beskrevet af bbplayer . Men det varenummer kan jeg ikke google nogen steder .
Det er LGs service partner Service Center Gruppen der leverer og monterer.
Brugeravatar
Af bbplayer
Mærkeligt at de ikke inkluderer det beslag, i min SJ9 var der beslag med i kassen, så utroligt at de ikke mener de skal med til den skærm. Men det har SCG nok en løsning på når de kommer, hvis det er et behov, for ellers kan de jo ikke sætte den op, hvis altså der ikke er noget under skærm, og så står den på gulvet eller de går forgæves :)

Når jeg nævner LG SJ9 er det fordi designet på soundbar er utrolig ens der.
Af ThomasG
Nå ja - det har jeg da heller ikke tænkt over :) .

Det er vel ikke alle som har et TV bord stående til en ex. soundbar ..

Har bedt dem om at kontakte mig .

Shit jeg glæder mig . Er der noget jeg skal være obs på med Oled? Gode råd ud over at have de samme billeder stående i længere tid på skærmen ? Vil jo ikke risikere at min ny oled får burnin :)
Brugeravatar
Af bbplayer
Det er vist mest de skarpe farver som rød (Kanal5) og f.eks break-in news på TV2 NEWs som nok ikke burde køre i 24 timer, så kan det vist påvirke retention og værst burn-in.
Tror ikke pause billeder som sådan er et problem, så har mange enheder det med at fjerne billede alligevel , hvis det ikke ændrer sig efter nogle minutter.

Udover det , tillykke med fint skærm valg, den ser flot ud.
Du kan så også glæde dig over at OLED ikke har noget genskin, så du vil ikke længere have problemer med lamper, vinduer eller bare generelt spejl effekt når den er slukket. Til gengæld lidt lilla effekt på overfladen, som det værste, hvis det er det.

Når du har valgt denne, så må en kalibrering afgjort være en plus oveni selve skærmen :) Så find en god ekspert til det formål.