Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Faarkrog
Hej.

Jeg er godt klar over at lige nøjagtig disse TV er der blevet skrevet meget om, men jeg har svært ved at finde ud af hvor stor forskel der i virkeligheden er. Vil egentlig gerne have en 65 tommer skærm, men vil også have ordentlig billedkvalitet. Derfor har XE9005 været min plan at tage, men denne er ikke til at få i 65 tommer længere.

Mit spørgsmål går så derfor på, om billedkvaliteten er væsentlige dårligere på XE8505 end XE9005, og selvfølgelig hvilken en af disse man burde vælge.

Kan få KD65XE8505 til 8999, og KD55XE9005 til 6999.

Jeg vil se meget forskelligt på dette TV, men den vil ihverfald blive brugt meget til fodbold - deraf var min første plan XE9005.
Senest rettet af Faarkrog 05 sep 2018, 15:30, rettet i alt 1 gang.
Af Beckham
Naaah...er jo 2017 modeller, så lagerne er vel ved at være tømte. Ingen tvivl om at XE9005 er det bedste tv set fra et teknisk perspektiv. Men i daglig brug kommer det nok lidt an på hvad materiale du skal se på skærmen. Der hvor XE9005 for alvor trækker fra er på HDR materiale, da den har local dimming af lyset, hvilket er en nødvendighed for at få en god HDR oplevelse. Forskellen vil nok være mindre hvis vi snakker almindelig HD flow tv.
Af Faarkrog
Er også det jeg er nået frem til efter utallige timers læsning af forskellige anmeldelser. Jeg vil jo fortrække 65 tommer, men er som sådan ikke nødvendigt, da jeg sidder små 3 meter fra skærmen. Er bare i tvivl om hvor meget ned i billedkvaliteten man egentlig går.

Har også kigget lidt på Samsung 65" Q6F QLED som kan fåes til 8888, men ved ikke om det kunne været et bedre alternativ til xe8505. Synes dog bare at mange nævner at samsung er knap så gode til f.eks fodbold, men ved ikke om det er anderledes med QLED?
Af Beckham
Jep...Samsung lider lidt af micro stutter. Læst evt. nogle af de forskellige Samsung anmeldelser her på sitet.

Ved ikke hvor travlt du har, men arvtageren til XE90....XF90...har lige været nede i 12k hos Power for en 65". Kunne jo sagtens ske at den igen kommer ned i den pris. XF90 skulle være den bedst skærm overhovedet til at håndtere de hurtige bevægelse i f.eks. fodbold.
Af Faarkrog
Ja har læst en del om samsung, og også derfor jeg egentlig er gået uden om dem. XF90 og XE90 skulle der bare ikke være den store forskel på, ud over være en en nyere model efter hvad jeg kan læse mig til. Jeg står nemlig og skal købe et nu, så vil gerne undgå at skulle vente på et evt. tilbud af den slags.

Tror jeg vil gå med 55 tommer xe9005, og så må jeg se om der dukker et bedre tilbud op inden prøveperioden udløber.
Af Beckham
Aah..både og....XF90 har fået det her nye system til håndtering af motion og så har den fået væsentlig flere zoner til at dimme lyset i. Ifølge FP kan den jo konkurrere med XE93 på billedkvalitet.

Anyway....55" XE90 også et rigtig fint bud. Men hvis du virkelig godt kunne tænke dig en 65", så tag evt. ud at kig på lidt skærme hvis muligt. Der er mange som slet ikke ligger mærke til den micro stutter som der er på flere Samsung modeller.....så den del skal du ikke nødvendigvis lade dig skræmme af.
Af PeterD
Men så mangler det X1-Processoren, farverne i Triluminos displayet og Android TV, men derfor kan det være spændende nok. Især hvor de har sat prisen lidt ned i forhold til mesteren i klassen..OLED.
Af Jørgensen66
Ifølge Elgigantens udsalgsavis for i næste uge kommer XE9005 atter en gang til 9.999,- Edit: i 65" selvfølgelig.

Hjemmesiden påstår, at der er 100+ eksemplarer.
Af Jørgensen66
Normalt får jeg ikke papirreklamer, men omdeleren har smidt et mindre læs i min postkasse, herunder Elgigantens avis, som jeg tog med ind. Så det er herfra, min viden kommer.

Du kan derfor ikke se det på nettet endnu. Elgiganten lægger næste uges avis ud på nettet fredag eftermiddag.

I øvrigt har jeg selv XE9005, men dog kun i 55", som jeg købte til 5.999 kr. i Power i foråret.

Skærmen gør det udmærket, synes jeg.