31 aug 2018, 16:36
Det er jo lidt "retina display"-diskussionen om igen. Højere opløsning vil næppe være synligt på pixelniveau, men der kan alligevel være en forskel man nærmere kan fornemme som "mere roligt" når man ser på skærmene side-om-side. Forudsætningen er naturligvis, at vi får noget 8K materiale at glo på...
Vi ved alle at jo tætter på man kommer, jo mere synlig vil forskellen være.
Supergris skrev:Jeg spurgte i en nyhed om der er forskel på 4k og 8k på et 55/65" på 3-3½ m. afstand, svaret fra Torben:MickDK skrev:Jeg sidder ca 1.5m fra et 65" 4K OLED og det er sådan set OK lige pt. Men nogle af os gerne vil have +100" skærme og så er der en forskel fra 4K til 8K.Nej, der er faktisk ingen synlig forskel, selv på størrelser over 100".
Jeg har prøvet at stå under en meter fra en real 4K-projektor, der viste et billede på et 135" lærred, hvor der ikke var nogen synlige pixels, så du skal op i meget større størrelser.
Det er stadig langt fra alle biografer, der kører 4K...
Det er jo lidt "retina display"-diskussionen om igen. Højere opløsning vil næppe være synligt på pixelniveau, men der kan alligevel være en forskel man nærmere kan fornemme som "mere roligt" når man ser på skærmene side-om-side. Forudsætningen er naturligvis, at vi får noget 8K materiale at glo på...
Vi ved alle at jo tætter på man kommer, jo mere synlig vil forskellen være.
Mvh. Kim