Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af d797fni
Hej

Jeg har et Samsung Smart TV (UE46F7005) fra 2013. Det fungere som sådan fint. Jeg bruger 100% Apple TV som kilde. Vi ser Netflix, DR TV, Viaplay etc.

Jeg kan ikke vurdere om det kan betale sig at udskifte TV'et til et nyere, altså om jeg får noget for pengene?

PS: Ja jeg vil gerne have nyt lir, men skal jo også kunne overtale fruen ;-)
Det er vel en individuel vurderingssag. Tag ud til Power eller El-giganten og kig på nogle af de 4K fjernsyn de har opstillet, de har som reglen 4K HDR materiale til at køre på en del af dem. Vurder hvor flot du synes det er i forhold til dit fuld HD fjernsyn derhjemme og om det er pengene værd.

Bare vær klar over at der naturligvis kræves et 4K HDR signal for at se 4K HDR på fjernsynet derhjemme. Det er stort set kun et mindretal af streamingtjenester der p.t. kan tilbyde det, Netflix tilbyder det blandt andet mod lidt ekstra betaling om måneden. Derudover vil det kræve en internet forbindelse på minimum 25 mbit/sec at streame det. Ellers kan man selvfølgelig købe en 4K Blu-Ray afspiller og 4K Blue Ray film hvis man vil nyde dette format. De fleste af de nye fjernsyn er dog også bedre til at vise fuld HD da de kører en checkerboard opskaleringsalgoritme på signalet.