Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mac
Kæresten og jeg er flyttet i hus og er nået frem til den konklusion at vores Samsung 55" MU7005 er for lille til vores nye stue. Derfor er vi blevet enige om at få os et 65-75" (Jeg hælder til 75")

Vi har begge en kæmpe forkærlighed for Samsung, også derfor vi endte med MU7005 frem for f.eks. Sony XE85.

Har ikke kigget meget endnu, men ved at Samsung er kommet med 2018-serien NU.

Jeg er nu lidt i tvivl om hvad vi skal gå efter, om MU-serien fra sidste år er lige så god som NU-serien fra i år.

Kan se Power har tilbud på 75" MU7005 til 9.999 lige nu, men ved ikke om det er så godt at vi bør slå til?

Det skal tilføjes, vi har ikke travlt, så hvis det giver mening at vente til Black Friday og håbe på bedre tilbud, så kan vi sagtens gøre det.

Edit: Skal siges vi også er åbne for andre mærker, der skal bare gode argumenter til, da vi som nævnt er glade for Samsung, og vores 4k afspiller samt soundbar også er Samsung.
Brugeravatar
Af bbplayer
Jeg har været i Power og opleve LG/Samsung 75" skærm, det var alt de havde, elgiganten havde slet ingen.

Jeg synes ikke i deres mindre mørke power lokaler, at sidebelyst tv skærme er så farlige som det siges når vi er oppe i 75" men klart, der kan være nogle dårlige paneler imellem, sådan er det jo også på mindre.

Jeg tror at de sidste ugers Sony XE85 model var bedre på AndroidTV, når man skal tale personlig preference, og her, er du jo allerede glad for Samsung's tilgang til det.

Så hvorfor ikke købe, og afprøve i 2 uger, det er vist på samme betingelse du kan prøve derhjemme som i elgiganten og så husk at behandle den pænt og behold kasse og alt andet, hvis den skal retur igen.
Af Mac
@Henrik.yde
Det var også umiddelbart min tanke, vil bare gerne have eksperternes holdning til om det er dumt at købe sidste års model, eller om det er bedre at vente til black friday og se om en bedre model kommer på tilbud.
Og så selvfølgelig om MU7005 er en god nok model når vi er helt oppe i 75".

@bbplayer
Jeg er klar over man kan bruge de 14 dages returret til at afprøve, men det er jeg generelt imod, derfor jeg altid undersøger sagen før jeg køber. Jeg vil ikke modtage en vare når jeg køber, som har været ude i 14 dage for at blive testet af en anden, så mener heller ikke jeg kan tillade mig at gøre det selv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PeterD: Jeg har slettet dit indlæg. Du poster en fuldstændig tilfældig video om én, der har et 100% irrelevant problem med hans 75" Samsung-skærm alene for at miskreditere mærket. Få nu hold i det!
Af Mac
@Torben Rasmussen
Haha, skulle sjovt nok lige til at spørge hvordan det der var relevant for et helt andet og nyere TV, men så opdaterede jeg siden og så dit indlæg :)
Af henrik.yde
Selvfølgelig er der TV der performer bedre, men hvis ønsket er et 75 tommer TV, så fåes det ikke bedre til prisen. Tør slet ikke tænke på hvad et OLED TV ville koste i den størrelse.
Af PeterD
Fair nok, så prøver vi igen.

Ifølge Pricerunner så er bedste køb,og vel eneste gode til en fornuftig pris MU7005 til 9999, da skærmen kom for godt 1 år siden og er i karrierens efterår.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

Og da der er kærlighed til mærket, så er det vel ret enkelt.

Til sammenligning koster 75" XE85 15.000 kr i Power, 16 K hos Wupti og 18K hos Bilka.

OLEDs pris i 75" tør jeg slet ikke tænke på..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
At produktet er fra sidste år gør det ikke til et dårligere produkt. Det kører bare ikke nyste version af styresystemet.
Brugeravatar
Af bbplayer
Mac skrev:Jeg er klar over man kan bruge de 14 dages returret til at afprøve, men det er jeg generelt imod, derfor jeg altid undersøger sagen før jeg køber. Jeg vil ikke modtage en vare når jeg køber, som har været ude i 14 dage for at blive testet af en anden, så mener heller ikke jeg kan tillade mig at gøre det selv.
Du kan jo forsøge at leve efter den holdning, problemet er det gør forhandleren ikke og du kan ikke altid få det sådan uden du bliver snydt , da de jo kan få ompakket fra leverandør, og så er det jo samme skærm bare ikke samme kasse mere :)
Men sådan er det jo med mange produkter, miljø bevidst eller ej, så ville verden ikke overleve at åbnede produkter skulle destrueres fordi Jensen prøvede produktet i 2 timer hjemme? Eller er du den forbruger som mener det er løsningen?

Så prøv det istedet for at kalde det et endeligt køb, når du så kommer hjem, så erfarer det måske ikke var rigtigt, og så ender du i samme position. Så længe du selv tror på det, så går det nok :)
Af Mac
@bbplayer
Kan godt finde på at benytte mig af returretten, men vil ikke betragte den som en "prøveperiode".

Besluttede at når selv PeterD taler for Samsung, så må det fanme være et godt tilbud, så endte med at bestille det... Og lige i tide, da det efter min bestilling ændrede fra "Få på lager" til "Ej på lager".
Af PeterD
Mac skrev:@bbplayer
Kan godt finde på at benytte mig af returretten, men vil ikke betragte den som en "prøveperiode".

Besluttede at når selv PeterD taler for Samsung, så må det fanme være et godt tilbud, så endte med at bestille det... Og lige i tide, da det efter min bestilling ændrede fra "Få på lager" til "Ej på lager".
Et par gange om året går det nok og prisen er glumrende. Håber virkelig det lever op til forventningerne.
Af Mac
@PeterD
Du var også meget imod 55" MU7005 da jeg bestilte det black friday, og det har jeg været super tilfreds med, så mon ikke det går :)