Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Det er et fint valg, og et godt tv til pengene..

Ja Peter, uhomogent lys har alle dage været et issue på LCD skærme, der er der intet nyt i.. Hvad vil du frem til?
Af PeterD
Grandahl skrev:Det er et fint valg, og et godt tv til pengene..

Ja Peter, uhomogent lys har alle dage været et issue på LCD skærme, der er der intet nyt i.. Hvad vil du frem til?
At OLED til 8999 er bedre som folk uafhængigt af hinanden også skriver.. 8-)
jamen Peter han efterspørger jo 65", hvor ser du en OLED i 65" til 9000kr, prøv nu at læs.
På den afstand vil de ekstra tommer være langt at foretrække i forhold til bedre billedkvalitet, da 55" simpelthen bliver for småt.

Jeg så lige en video i går, fra en gut på Youtube, jeg synes lægger vægt på mange af de samme egenskaber, jeg gør.
Han giver en god forklaring på, hvordan det var at gå fra et top Sony LCD-TV til et LG OLED 65B7 2017 videre til et Sony OLED 65AF8 2018:

https://www.youtube.com/watch?v=Vcu2O6K2nmo&t=279s

Jeg har læst om flere brugere, der klager over vignetting og vertical banding på LG OLED, der kan være en total dealbreaker, når man først har fået øje på det.
Problemet ser ud til at være mere udbredt på 65"ere, hvorimod det samme ikke lader til at være så udbredt på Sony-skærme, så måske er det ikke panel-relateret, som mange tror, det er, da det jo umiddelbart, er de samme LG-paneler, de bruger.
Han havde en LG-mand ude at kigge på hans TV.
Han kunne godt se problemet, og ville gerne skifte panelet, men ville lige få en accept fra hovedkontoret. Han foretog en livestream til sin overordnede, der dog mente at det fulgte med, når det var OLED, hvilket han ikke kunne acceptere og byttede til en Sony, som han er ovenud begejstret for...
Senest rettet af Supergris 29 aug 2018, 18:25, rettet i alt 9 gange.
Af PeterD
Grandahl skrev:jamen Peter han efterspørger jo 65", hvor ser du en OLED i 65" til 9000kr, prøv nu at læs.

Ja, det er jo det..

Det er også derfor der er plusser og minusser ved alt og det er altid noget at trådstarter er opmærksom på det.
DanielN skrev:Det er selvfølgelig klart at edge lys giver sine åbenlyse "problemer", men OLED (i 65") er bare dyrere end jeg ville give pt. Plus at jeg er bekymret for burn in.
Burn- in skal du ikke være bange for, med mindre du ser TV2 News
24/7 flere dage i træk, og dermed ignorerer de anmodninger apparatet kommer med om at blive slukket og få lov at køre "skærmrens"... Størrelse er en anden snak, OLED 65" er en drøm for mig!
Af DanielN
Nu har jeg fået mit q6fn tv og jeg er super tilfreds! Jeg ville dog høre om nogen har kendskab til et lækkert wall mount så tvet sidder tæt på væggen. Der er en connect box med som man sætter nye stik i. Fx HDMI osv. Desværre er skruerne i mit nuværende vægbeslag for korte/små til at tvet midlertidig kan hænge op. Mega øv at samsung var ændret deres ophæng i mellemtiden fra mit gamle til nye tv. Mit gamle er selvfølgelig også omkring 8 år gammelt.
Af DanielN
Globulus skrev:Du mener vel Q6F og ikke Q6FN?

Q6F = 2017
Q6FN = 2018
Ja naturligvis. Det var en fejl :) men omend er det lækkert. Ville bare super gerne have det som klistret til væggen :)
Claus R skrev:Hej, er den Q6F Elgiganten har til 8.888,- identisk med den ‘normale’ Q6FN som er på Samsungs hjemmeside? Modelbetegnelse/varenummer er anderledes?
Det er nævnt i #277557 nogle få svar længere oppe:

Q6F = 2017
Q6FN = 2018