Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen.
Jeg er slet, slet ikke en teknik kender, så har brug for lidt hjælp. Vi står og har købt et UE55NU7455UXXC TV, da vi skal have et nyt 55" tv. Vi købte det i Power til 8000 kr, men er det et godt køb eller er vi blevet taget ved næsen? Budget er de 8000 kr og der bliver sat en soundbar til. Anbefaler modtages gerne ?
Huha.. jamen det er da et ok tv, men du kan få meget bedre end det til 8000kr for 55”..

Jeg ville skynde mig at levere den tilbage og kikke på den her hvis det skal være Samsung.. Q serien er niveauet op fra NU serien.
https://www.pricerunner.dk/pl/2-4407119 ... ign-Priser

Nu kender jeg ikke jeres præferencer for at se tv, men hvis HDR, 4K ikke er vigtig er der noget af det bedste billede der kan laves her til 1000kr mindre, det er et OLED

https://www.pricerunner.dk/pl/2-4242295 ... ign-Priser

Som et alternativ, hvis i vil have 4K/HDR er der OLED Phillips 9002 LG B7-C7 til 9500-9999 kr
Af PeterD
Det er et almindelig gennemsnitstv... Men i får meget bedre farver, sortniveau og billede ved at betale 2000 kr mere.

Jeg ved udmærket godt at det kan være mange penge, men et OLED er altså bare klasser BEDRE endet gennemsnits LCD.
Grandahl - hvad er det der gør at QLED er bedre end NU serien?

Jeg synes bare at komme op og betale 10.000 kr for et tv, er ret meget til vores gennemsnitlige forbrug :/
Jamen det er en opgradering på de fleste fronter.. Billed, fjernbetjening, farvemætning, gengivelse af HDR mm.

Men ellers ville jeg kikke efter den Pana OLED der kommer på tilbud i næste uge som der skrives.
Jeg kan se en anden her på forummet har købt et tv fra NU serien og var skuffet og returnerede, så jeg tager jeres gode råd til mig ? Jeg kan se det qled tv du anbefaler er udsolgt - mon de ville have noget tilsvarende i Power? Jeg sætter stor pris på al råd og input da jeg virkelig er en nød til det her!
Af janbau
Denne er igen på bud til 6999 kr. Sony 55XE9005 Den er klasser over Samsung Nu 7455 . Prisen gælder fra mandag. set i tilbudsavisen
Så hvis du skal have LED så er det en af de bedste Led skærme i 2017 .
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... d-55xe9005

Men Panasonic TX-55EZ950 OLED til 7.999 kr. i Power. som ELOX nævner ville jeg dog stadig vælge .
Af PeterD
Vildt nok at man kan få 55" Panasonic OLED for 7999 kr..(!), Så blegner Elgigantens tilbud på 6999 kr for et 55" XE9005 lidt..

Man sparer ellers 6000 kr skriver de.
Ja det er et rigtig godt tilbud.. Det er ligesom om de har planlagt det lidt, selskaberne/varehusene. Det er som om at de forskellige OLED får hver deres tilbudsuge lige i tiden.
Jeg har været i Power (Odense) og kunne ikke finde det Panasonic og umiddelbart heller ikke det qled O_O Skal jeg spørge, eftersom de ikke har det QLED i butikken, om de kan lave en deal på et tilsvarende qled? O-O
Glem alt om Qled i prisklassen, køb Panasonic OLED, så får du ganske enkelt det bedste billede for 8000,- kr
Af PeterD
B
ali.mae skrev:Jeg har været i Power (Odense) og kunne ikke finde det Panasonic og umiddelbart heller ikke det qled O_O Skal jeg spørge, eftersom de ikke har det QLED i butikken, om de kan lave en deal på et tilsvarende qled? O-O
Der har været skrevet mange gange, men der er behov for at sige det igen..

QLED er i bund og grund en LCD skærm med højere lysstyrke, hvor OLED er en helt anden og på mange parametre bedre teknologi.