Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Dav.

Mine forældre har lige købt et Samsung LE-40M86BD, som de var ganske begejstrede for ude i butikken. Så fik de de hjem, og så begyndte problemerne at dukke op. Først var der skygger op billedet, så det så ud som om, at alle var tegnet op med tusch, hvilket jeg dog løste ved at deaktivere noise reduction.

Nu har jeg så bare lagt mærke til et andet problem, der kører vandrette bølger fra toppen og ned. De er dog mest synlige i ensfarvede baggrunde, men er dog ikke mindre irriterende.

Fjernsynet er forbundet til to receivere samt en DVD afspiller, DVD maskinen er forbundet til den ene receiver, mens den så er forbundet til den anden receiver, der så er forbundet til fjernsynet gennem en form for scart boks.
Kan der være andre løsninger, end at scart kablerne er defekte.
Af Langmack
Jeg oplevede præcis det samme, da jeg købte en Selector til mit LE40M86. Det er også forbundet via scart.

Jeg nåede ikke at prøve et højkvalitets scart kabel, da jeg købte floppydtv til min htpc. Det er så nu forbundet med HDMI og har ingen problemer.

Så prøv at tage et kig inde på www.av-connection.dk. De skulle gerne kunne levere et par gode kabler.
Af KarstenKK
Tak.

Jeg fik så andre SCART kabler monteret i dag, men bølgerne er der stadig?!
Det kan da ikke være en fejl i panelet, vel?

Ved brug af DVD er der ingen problemer, så det er da bare mystisk. Det mest underlige er, at DVD maskinen kører igennem den ene receiver, og det ændrer ikke på billedet fra DVD'en. Kan det være for ringe signal fra parabolen? Signalet ligger ellers på 70-80%.

:/

Argh.
Af madass32
det lyder mest som reciveren, har du prøvet de andre scart indgange på tv'et.
Hvis det er parabolen skulle du også kunne se fejlen på andre tv. scart signalet skulle gerne have samme styrke lige meget hvordan styrken er på parabolen.

nu er samsung jo også notorisk kendt for at være rigtig rigtig følsomme over for dårlig signaler. :o

få en reciver med HDMI så kan man jo også få lidt HD når nu man har et tv der kan vise det.
Af KarstenKK
Har prøvet begge receivere, da der både er en Viasat og Canal Digital. Der er bølger med begge bokse. Begge SCART indgange er også blevet afprøvet, da hver receiver har sin egen.

Billedet er fint på andre fjernsyn, men nu er receiverne så også kun blevet testet med to billedrørsfjernsyn.

Hmm, ved ikke om de gamle er villige til at ofre penge på anden receiver. Ellers må de jo leve med det, indtil de får taget sig sammen.
Af KarstenKK
Jeg snakkede med en eller anden techie, han påstod, at det kunne være inteferens mellem de to receivere. Kan det være rigtigt? Han snakkede noget om, at pille ved et eller andet ved receiveren.
Af ekumin
Jeg havde præcis samme problem med præcis samme fjernsyn. Prøvede også at gøre alt, men lige meget hvad jeg prøvede, så var der bølger ned igennem skærmen via scart indgang (både dvd og selector). Jeg havde det til reparation 2 gange, og begge gange kom det tilbage med samme fejl, og forhandleren påstod at tv'et ikke havde nogle fejl. Efter en laaang og opslidende kamp med forhandler, fik jeg tv'et ombyttet og det nye fejlet intet.
Af KarstenKK
Javel, det lyder da skidt..
Håber da ikke det skal til at byttes.