Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har bestil ovenstående TV hjem hos Expert til en pris af 7.999 og skal høre om der er nogle, der mener, at jeg bør løbe langt væk?

Har dette TV det der skal til og er prisen, som den skal være.

Jeg er førstegangskøber af fladskærms-tv og har selvsagt ikke den store erfaring med dette. Har set TV'et i aktion i butikken og syntes, at billedet var rigtig fint, men enhver kommentar (negativ som positiv) modtages gerne, inden jeg lægger 8 kilo for dette TV.
Senest rettet af sorenzo 10 dec 2007, 18:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af azrael
Du bør undgå PX7-serien og satse på PX70-serien i stedet. Prisforskellen er relativt lille, men PX70-serien er meget bedre.
Af sorenzo
azrael skrev:Du bør undgå PX7-serien og satse på PX70-serien i stedet. Prisforskellen er relativt lille, men PX70-serien er meget bedre.
Hvor består forskellene i hhv kvalitet og pris?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dit link virker ikke, men mener du PV70 eller PX7. Jeg er enig i at du bør undgå 7-serien. Du skal op i 70'er serien hvor du også får 100 Hz opdatering hvilket gør billedet mere behageligt at se på - ikke at forveksle med hvorfor man benytter 100 Hz på LCD TV.
Af sorenzo
yakken skrev:Dit link virker ikke, men mener du PV70 eller PX7. Jeg er enig i at du bør undgå 7-serien. Du skal op i 70'er serien hvor du også får 100 Hz opdatering hvilket gør billedet mere behageligt at se på - ikke at forveksle med hvorfor man benytter 100 Hz på LCD TV.
OK, hvis man har et budget på højst 8000, hvad skal man så gå efter? Det behøver ikke nødvendigvis at være plasma og 37" kan også gøre det
Brugeravatar
Af azrael
Geco har TH-37PX70 til 8200 kroner inkl. levering. Den model ville jeg nok foretrække.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Enig - PX70 er en bedre model.
Af sorenzo
yakken skrev:Enig - PX70 er en bedre model.
Tak til alle der har bidraget - jeg har bestilt en 37" PX70'er, der bliver leveret i dag kl. 14. Glæder mig allerede!
Senest rettet af sorenzo 11 dec 2007, 10:56, rettet i alt 1 gang.
Af Thomas.N
sorenzo , kan du så komme med dine første indtryk af skærmen :p jeg overvejer den nemlig selv.

Har 3m til skærm og tror sgu 42" blir for meget ?

(har pt et panasonic 28" 100hz crt og fra denne afstand jeg jeg ofte ane de enkelte "pixels" )
Af sorenzo
Thomas.N skrev:sorenzo , kan du så komme med dine første indtryk af skærmen :p jeg overvejer den nemlig selv.

Har 3m til skærm og tror sgu 42" blir for meget ?

(har pt et panasonic 28" 100hz crt og fra denne afstand jeg jeg ofte ane de enkelte "pixels" )
Jeg er desværre på arbejde hele aftenen, så det bliver ikke før i morgen/torsdag, jeg rigtigt får sat det op, men jeg skal nok komme med en melding, så snart jeg har fået sat op/indstillet TV'et

Men det er ihvertfald hurtig levering. TV'et blev bestilt i går kl. 23.30 og 13.45 blev det leveret!
Af Thomas.N
Ja det kan man sku da ikke klage over :)
Ser frem til dine indtryk af skærmen og følg nu lige yakkens råd ang. indkøring af skærmen :)
Af sorenzo
Thomas.N skrev:Ja det kan man sku da ikke klage over :)
Ser frem til dine indtryk af skærmen og følg nu lige yakkens råd ang. indkøring af skærmen :)

Så fik jeg endelig sat dyret op og det er jo lækre sager. De standardindstillinger det kom med skulle der lige rettes lidt op på hist og her, men det er jo ganske ligetil.

Det er et lækkert billede den spytter ud, men der er noget forskel på, hvor klare de forskellige kanaler er. Kanalens klarhed er jo ikke bedre end det signal der kommer ind (har yousee kabeltv), men der er ganske stor forskel på det bedste svensk TV4 og det dårligste TV2 Zulu.

Jeg sidder ca. 2½ meter fra skærmen og til den afstand, er 37" meget passende.

Mit første indtryk er ihvertfald ganske positivt og jeg kan ikke rigtigt finde på så neget negativt at sige om TV'et.
Af Thomas.N
Det er rart at høre sorenzo.
Men hvordan er det til andet end alm TV , fx DVD/Konsol/HD

/Thomas