Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af volkan
Hej alle sammen.

Jeg har idag oplevet noget mærkelig på mit tv. Der kom noget lilla og sorte striber på skærmen. Jeg kunne ikke skifte hverken til netflix eller noget andet. Jeg sukkede for stikkontakten og tænde igen så virkede det. Men jeg tænker om det er nogrt jeg burde bekymre mig for eller sksl jeg bare fortsætte med at bruge tv'et.
Af henrik.yde
Dit TV er Android baseret, og det kræver en genstart i ny og næ. For hurtig genstart, prøv at holde den røde tænd/sluk knap på fjernbetjeningen i bund i flere sekunder, det vil få TVet til at lukke ned og genstarte. Det er lidt nemmere end at slukke og tænde på stikkontakten.
Af Basto
Lilla og sorte striber burde ikke ha noget.med Android at gøre. Vær obs på om den gør det igen . Men ja Android har godt af at blive genstartet , og har jo ikke verdens største motor så den er under pres hvis den får for mange opgaver på samme tid .

Mvh Michael
Af Basto
Der sku være en opdatering på trapperne , men den blev udskudt .. mon ikke snart den kommer ?
Af henrik.yde
Det gør det så på mit Sony TV ( og flere andres) Så jo, en genstart hjælper.
Af Basto
Har du sorte og lilla streger på din skærm ? Og har flere andre du kender sorte og lilla streger på skærmen ?
Brugeravatar
Af bbplayer
Basto skrev:Lilla og sorte striber burde ikke ha noget.med Android at gøre.
Selv på telefoner kan du få sådanne sjove effekter, så jo , det er lige præcis Android som oftest får problemer med grafik driveren og så kan det altså gå ned, og man skal starte om, det behøver ikke være panel som er fejlet , heldigvis for det.

Android er bare mere ustabilt.
Af henrik.yde
No problem my friend, fænomenet forsvandt (lidt) da TVet blev opdateret til Android 7.0. Mit nye Philips POS 901F har også gjort det et par gange, og en genstart hjælper altid. Det bliver spændende at se når div Android TV bliver opdateret til 8.0 (Oreo).
Af Basto
Det kunne være fedt hvis man fik mulighed for at bruge en launcher som på telefon udgaven af Android , jeg har brugt Nova launcher længe , og den gør underværker

Mvh Michael
Af janbau
Det oplevede jeg også på min Sony X8509C lidt efter jeg købte den og blev da også betænkelig med de striber og fandt ud af at den bare skulle genstartes , problemet forsvandt dog med tiden skyldes sikkert opdatering nyere ver. af Android